Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 Alle har ulike erfaringer med sykehus og jordmødre, men jeg vil si meg veldig fornøyd. Jeg fødte en gutt i Januar 2012, og kom inn på kvelden hvor de hadde mange fødende og lite kapasitet men det var ikke et sekund jeg ikke følte meg trygg og ivaretatt. Fikk servert mat og juice under og etter fødsel, fikk støtte og oppmuntring. Jeg var veldig redd for å revne, men jordmora som tok i mot min gutt var hele tiden klar på at hun skulle gjøre alt hun kunne for at jeg skulle revne minst mulig. Gutten hadde stort hode og kom ut på noen minutter bare, men jeg revnet grad 1. Ble fint sydd, det grodde pent og jeg fikk bedøvelse under sying. Fødebrevet mitt og mine ønsker for fødselen ble respektert og fulgt. Selv om fødselen så klart ikke ble som jeg hadde trodd. Jeg ble hele tiden fulgt igjennom prosessen på best mulig måte. Jordmødrene var helt fantastiske. Min fødsel varte i 14 timer, og iløpet av den tiden hadde jeg to leger, tre jordmødre, og en barnesykepleier, og alle var helt supre. Barselhotellet var også veldig bra. Jeg fikk god hjelp med amming, de avlaster deg med barnet om du trenger å sove et par timer, og kommer jevnlig inn på rommet ditt for å sjekke at alt står bra til. Bind og bleier til mini fikk vi. Maten var bra. Det er min erfaring.
Leirha Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 Så godt å høre at du har hatt en slik god erfaring. Jeg kan ikke annet enn å si meg hjertens enig. Begge gangene jeg fødte der har jeg følt meg skikkelig ivaretatt av de som jobber der, jeg har blitt sett for den jeg er og mine behov. Jeg husker så godt sist jeg fødte. Jeg visste jo ikke at det nærmest seg slutten, da, men det gjorde tydeligvis hun. Jeg spurte henne om det var lite å gjøre siden hun bare satt inne med meg. Neida svarte hun, det er mer enn nok å gjøre. Da var mitt andre spørsmål om jeg var den eneste fødende hun hadde denne kvelden. Da så hun på meg og sa at nei, jeg var ikke den eneste hun hadde i dette øyeblikket, men det var jeg som trengte henne nå. Jeg ble egentlig ganske rørt der og da. Og jeg har alltid tenkt tilbake på henne som en fantastisk herlig jordmor. Jeg har også fått sjansen til å takke henne i ettertid og være med å assistere henne med andre fødende, og jeg kan skrive under på at hun virkelig er en fantastisk jordmor. ønsker veldig henne neste gang, men vet at det ikke alltid er så lett. Men så vet jeg også at det er mange herlige og gode jordmødre på SUS, så jeger ikke bekymret
TurboJenny87 Skrevet 3. april 2012 #3 Skrevet 3. april 2012 Takk for at dere deler positive fødselsopplevelser! Føler det så lett blir fokusert på de som har negative erfaringer. Må si jeg gruer meg litt mindre til å føde nå
Chrissymamma Skrevet 3. april 2012 #4 Skrevet 3. april 2012 Takk for at dere deler fine erfaringer. Skal selv føde der snart og har ingen erfaringer og vet egentlig ikke hva jeg går til som førstegangsfødende :-). Har ikke skrevet noe fødebrev, men håper at jeg får god oppfølging og får en fin fødsel selvom :-)
Lykke_1+? Skrevet 3. april 2012 #5 Skrevet 3. april 2012 Nå ble jeg glad Skal selv inn på SUS og er veldig nervøs, så alle gode historier hjelper. Skal inn og snakke med dem snart slik at de kan forklare alt som skal skje litt nærmere for meg - er veldig glad for at de tar seg tid til det!!
EierIkkeFantasi Skrevet 3. april 2012 #6 Skrevet 3. april 2012 Samme her,bare godt og si om sus fra sist fødsel som var laaang, nå gleder jeg meg bare til det starter igjen ) hørte nettopp at vi får bind ja,trenger ikke pakke det i baggen da ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå