Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har hatt der før hvor fort går hcg stigningen ned?skal inn til lege å ta blodprøve etterpå..

Jeg er sikker på at fosteret levde for 2 dager siden pga hadde da skikkelig med symptomer som kvalme brekninger ømme pupper.

Men tror sønd var siste dagen fordi all kvalmen er borte samt alle alle tegn. Er bare i min 7 uke og har vært gravid to ganger før...Ikke opplevd dette før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som har hatt der før hvor fort går hcg stigningen ned?skal inn til lege å ta blodprøve etterpå..

Jeg er sikker på at fosteret levde for 2 dager siden pga hadde da skikkelig med symptomer som kvalme brekninger ømme pupper.

Men tror sønd var siste dagen fordi all kvalmen er borte samt alle alle tegn. Er bare i min 7 uke og har vært gravid to ganger før...Ikke opplevd dette før.

hei! Den gangen jeg hadde ma, så kom det som et totalt sjokk på meg, for jeg var i aller høyeste grad kvalm og dårlig! Jeg fikk faktisk kvalmen etter at embryoet sluttet å utvikle seg, og det er ganske typisk for ma at kroppen fortsatt er like gravid pga hcg-stigningen..hos meg tok det nesten 3 uker fra ma til hcg begynte å synke..ved ma stiger ikke hcg like bra, for så og gå ned igjen..men da jeg var gravid med storebror fikk jeg kvalmen og alt allerede før pos. test, og symptomene forsvant ca uke 7..de var helt borte i 1 uke før de kom tilbake mye kraftigere..han er 3 år nå :)
Skrevet

Du er som meg Nostalgia, vi er så tidlig gravide at symptomene svinger. I dag kjenner jeg tegn igjen, mer trett, litt øm i puppene, småuggen når jeg er sulten... tror du kan slappe av, men du tar blodprøven for sikkerhets skyld uansett sikkert, kan være greit :) håper alt er bra! :)

Skrevet

Det er veldig opp og ned med symptomer når man er så tidlig gravid, men man skal jo absolutt lytte til sin egen kropp og ta alvorlige bekymringer på alvor. Jeg har akkurat hatt en MA og det var ingen tegn på det. Hadde absolutt alt av vanlige symptomer, og hadde alle hormoner. Så lenge man utvikler morkaken (som ved en MA) så stiger hcg (slik som summerheat85 skriver). hcg synker først etter at morkaken er ute, enten ved SA eller om man får hjelp via medisink abort/utskrapning. Så jeg ser ikke helt poenget om å måle hcg, gir inget sikkert svar. Tidlig UL derimot kan oppklare for deg, i hvert fall om de ser nå og om en uke så kan de lett se om den vokser. Siden du er 7 uker kan det til og med hende at de kan se hjerteslag nå.

Jeg mente absolutt ikke å spre frykt eller usikkerhet nå, fordi de aller fleste graviditeter er helt ok så lenge man ikke blør, og om man blør betyr ikke det nødvendigvis at det går dårlig heller.

Uansett masse lykke til! :)

Skrevet

Når jeg hadde en MA kunne jeg egentlig ha flyttet inn på badet, for jeg gjorde ingenting annet enn å henge over toalettet! Jeg har aldri spydd så mye i hele mitt liv, spiste ikke, drakk såvidt (men det kom opp igjen med en gang og sov ikke! Skjønte derfor lite når ul viste at fosteret ikke levde. Tilslutt måtte jeg ta en utskrapning.

Neste gang jeg ble gravid hadde jeg ikke den samme kvalmen, men hadde alikevel en del symptomer. Plutselig stoppet symptomene å jeg begynte å blø. Da var jeg sikker på at jeg holdt på å miste igjen. Ul viste ingenting fordi jeg ikke var så langt på vei så jeg måtte ta en blodprøve å komme tilbake til ny ul noen uker senere. Etter noen uker uten symptomer og blødninger som kom å gikk var jeg nesten overbevist om at det ikke var liv denne gangen heller, men der tok jeg feil og fikk en nydelig liten gutt :)

Skrevet

Tusen takk for mange svar:) var til ul idag tidlig og det lille hjertet til knøttet slo som bare det:) da er det bare å krysse fingrene og håpe vi kommer til uke 13:)

God påske:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...