Gå til innhold

kan noen avlive myten for meg om at franske biler er så fælt å kjøpe??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjører en Peugeot 307sw og er veldig fornøyd med den! Mulighet for 7-seter og god komfort og plass til ungene og baggasje!

Hva slags årsmodell er det? leser at så mange av de typene blir ødelagte omtrent etter at garantien har gått ut...?

Du får en ganske bra Opel Zafira for den summen der da:) Et vennepar av oss har den bilen og de er ihvertfall godt fornøyd:) De har vel hatt den i ca 4 år nå...

Ja, det mener jeg og. Men så var det denne mannen min da, som hadde hørt av Petter på hjørnet at de heller ikke var så bra....Gaaaah, tror jeg forblir 2barnsmor jeg. Må jo være enklere det.........

Men når du finner en test hvor dei sammenligner en fransk bil opp mot andre biler fra europa - vm, ford, mercedes, bmw, så kommer nok franske mye dårligere ut.

Ikke meningen "å forsvare" Renault, jeg har heller aldri mer lyst på en, men når det gjelder sikkerhet så har Renault Espace fått fem stjerner, altså full pott, på den europeiske sikkerhetstesten NCAP.

Ja det er jo trangt selvfølgelig:) Men det går fint hos oss altså :)

Søk på "test av ford mondeo størst plass" på google, så kan du lese om 3 barneseter:)

Får ikke til å kopiere linken inn hit av en eller annen grunn:/

Annonse

Når du skal kjøpe så gammel bil, så skulle jeg ikke satset på en fransk altså. Du ser jo på nettet at eldre franske biler er ikke gode. Dei har blitt vesentlig bedre nå, men da er det snakk om splitter nye.

Og forresten, det er ikke snakk på sikkerheta ved en kræsj man tenker når man kjøper bil! Først og fremst tenker man størrelse, når man skal ha 3 bilseter baki, hvor ofte den skal på vekrsted, kjøreegenskapene... De fleste litt større biler er nok ganske så like på kolisjonstester, vil jeg nok tro.

Min samboer har sverget til tysk i mange år. Men etter ha brukt 450 000 på en Passat som var veldig fin å se på, men som var en skikkelig mandagsbil, har han endret mening noe.

Vi har hatt både Citroen og nå Pegeout, og (dette sitter langt inne) han sier nå at denne Pegeouten er den beste bilen han noengang har hatt.

Ikke noe problem på verksted heller, har brukt både merkeverksted og Snap Drive til servicer. Ikke dyrere enn andre biler vi har hatt.

Kan ikke annet enn holde liv i myten.. Aldri igjen fransk bil, herregud for ett økonomisk sluk. Jeg hadde en Renault og sitter idag igjen med mer kunnskap om hjullager, registerreimer osv enn jeg selv setter pris på. Stort sett noe ødelagt og garantert dyrt å reparere. Så enkelt er forklaringen fra meg.

Hoho... Kjenner meg godt igjen! ;)

Aldri mere fransk bil! Har hatt Renault laguna. Relativt ny også. Fulgte servicer etc til punkt og prikke på merkeverksted, men likevel ble det mye leiebil på oss!

Annonse

Gjest Filifjonka

Vel, jeg har hatt italiensk bil (Fiat). Den var en maskin som gikk og gikk og gikk og aldri var på verksted annet enn for service med visse intervaller. Aldri noe feil på den.

Så kjøpte vi tysk (VW) og det var et mareritt. Aldri mer VW! Den bilen var det noe feil med hele tiden, og det var dyrt og tidkrevende å få rettet opp feilene. Ikke var de spesielt serviceinnstilt på verkstedet heller. Makan til sure og lite hjelpsomme folk, og når jeg tenker på alle tusenlappene vi la igjen hos dem.

Nå har vi fransk (Citroen) og igjen er jeg superfornøyd. Bilen går og går og går og går. Vi har hatt den i fem år nå, og det har aldri vært noe tull med den. Vi har hatt den på verksted for service, selvsagt, men ikke noe annet.

Når det gjelder å mekke sjøl og skifte olje og slikt kan du stort sett glemme det på nyere biler. Biler er fulle av avansert teknologi, og på menge biler er hele motoren gjemt slik at du ikke får gjort annet enn å peile og fylle olje og fylle spylevæske.

Og så tror jeg at du kan være uheldig og få en bil med feil uansett hvilket merke du kjøper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...