Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 Dere som har eldre søsken til babyen, hvor gammel følte dere at babyen burde være før storesøsken fikk lov til å bære/løfte på h*n? Og hvor gamle var storesøsken? Her er babyen 8mnd, har to halvsøsken som kommer annenhver helg og de er 5 og 8år. I og med at de bare er her annenhver helg så er minsten veldig stas og de vil løfte han opp fra gulvet og maser om å bære på han. Gå rundt og bære på han får de ikke lov til, men de løfter han opp når de sitter på gulvet med han selv om de egentlig ikke får lov til det heller. De får ha han så mye de vil på fanget i sofaen, men er akkurat dette med bæring og løfte på han som tydeligvis er stas. Halvsøsknene tror de er verdensmestre og vet best, sikkert som andre barn på den alderen. Minsten er tung og veier litt samtidig som han er litt bajas og fort kaster på seg eller lugger osv, jeg stoler ikke helt på at storesøsknene vil klare å holde han hvis han feks plutselig kaster på seg eller lugger i håret. Hvordan regler har dere andre for dette?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 Her er storesøsken 8 og 10. De bærer på lillemann. De fikk ikke lov helt i starten. Tror han var ca 3 mnd når de begynte å bære. Det har ikke vært noen uhell. Nå er det ikke så mye de bærer på. Bare litt hver dag. For eksempel når han våkner på morgenen hender det at de plukker han opp og gir han til meg, med beskjed om at nå må jeg mate. De er veldig beskyttende overfor lillebror. Det har også hendt at når jeg har lagt han på kvelden, så ligger babyen å pludrer for seg selv. Da har storebror plukket han opp og gitt han til meg. Det var jo godt ment.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #3 Skrevet 3. april 2012 Her er søsknene 5 og 7 år (halvsøsken, 5 åringen er min, 7 åringen mannen sin) De begge får lov til å løfte og holde lillesøster på 9 mnd, men de får ikke bære så stort på henne, men det kommer mest av at hun er veldig tung og lang (veier 9 kg og er 74 cm lang) Noe som gjør det litt umulig. Hun på 7 år er her kun annenhver helg og hver onsdag, og for at hun og lillesøster skal kunne knytte bånd, så får hun være med på ting som bading ol (der hvor hun bader lillesøster under oppsyn) Storesøster har i det siste fått lov til å bære lillesøster fra senga hennes og opp i vår seng (jeg og ungene pleier å base litt i senga før vi står opp i helgene) Tror det kommer litt ann på hvordan ungene er også, hardhendt, brå i bevegelser osv.
Lene~mor til tre Skrevet 3. april 2012 #4 Skrevet 3. april 2012 søsknene til snuppa er 9 og 11 og de begynte å bære snuppa da hun var 5 mnd gammel, de løfter henne opp fra gulvet og opp i fanget til oss eller setter seg med henne på fanget selv. De løfter henne opp av vippestolen/senga å gir henne til meg ;-) har gått veldig bra her, de går ikke ta henne opp av lekegrinda pga den er på nedestre hakk og snuppa er tung å løfte opp derfra for de. Snuppa mi er 7,5 mnd nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå