12Januarspire Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 Var på vekstkontroll nr 3 i dag og de fant ut av pjokken vår ikke har vokst noe særlig siden sist. Så det kan vær at han ikke får nok næring der inne. Det er nok fostervann og bevegelser og det som er men han var litt liten, så da blir jeg sendt til Tønsberg for kontroll i morgen, finner de samme målene som legen gjorde blir fødselen satt igang, for som han sa at hvis babyn ikke får næring er det bedre om han får komme ut, er jo 38 + 2 så er jo kommet såpass langt at han vil klare seg fint.. Men er det noen som vet om jeg evt får lungemodnings sprøyte når jeg er kommet så langr el får jeg kun en som setter i gang fødselen??
mer enn bare mor Skrevet 2. april 2012 #2 Skrevet 2. april 2012 Var på vekstkontroll nr 3 i dag og de fant ut av pjokken vår ikke har vokst noe særlig siden sist. Så det kan vær at han ikke får nok næring der inne. Det er nok fostervann og bevegelser og det som er men han var litt liten, så da blir jeg sendt til Tønsberg for kontroll i morgen, finner de samme målene som legen gjorde blir fødselen satt igang, for som han sa at hvis babyn ikke får næring er det bedre om han får komme ut, er jo 38 + 2 så er jo kommet såpass langt at han vil klare seg fint.. Men er det noen som vet om jeg evt får lungemodnings sprøyte når jeg er kommet så langr el får jeg kun en som setter i gang fødselen?? da jeg ble satt igang med førstemann var jeg akkurat 39+2 og da fikk jeg kun et ballongkateter som trigget livmoren til å åpne seg - dette hadde god effekt på meg (var ikke moden) så jeg var 2-3 cm etter 12 timer, og da ble vannet tatt. Ungen kom av seg selv 3,5 time etter at de tok vannet. hvis jeg blir satt igang denne gangen (et annet sykehus) så blir det nok tabletter da de ikke bruker ballongkateter.. Men tror ikke de gir noe lungemodningssprøyte. Lungene er sannsynligvis helt fine, så babyen skal normalt sett ikke ha behov for det. De følger ekstra godt med på deg om du skulle bli satt igang Jeg TROR det er slik at om du er moden så tar de gjerne bare vannet på deg med en gang, men om du ikke er moden så vil de nok gi deg enten ballongkateter eller tabletter. Og så evt drypp senere. Lykke til da!! Spennende )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå