Gå til innhold

Hva skrive i melding til en venninne som har mistet søsteren sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil sende henne en melding - slik at hun vet jeg tenker på henne. Synes det er så vanskelig å formulere,,,,,

Fortsetter under...

Skrevet

Vil sende henne en melding - slik at hun vet jeg tenker på henne. Synes det er så vanskelig å formulere,,,,,

Når ei venninne mister søsteren sin- så ringer man!
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Skriv som det er; det finnes ingen ord som kan gjøre det bedre. Men at du vil at hun skal vite at du er der for henne, når hun måtte ønske, og at du tenker på henne, og sender varme og kjærlighet.

Eller noe sånt...snakker av erfaring. Ring henne om en stund, vet ikke når dette.skjedde, i starten er alt veldig overveldende, med mye som skjer og mye som må ordnes.

Skrevet

Når ei venninne mister søsteren sin- så ringer man!

Jeg ville ikke ringt. jeg ville gjort, som HI, å sende en melding og latt det være opp til henne å ta kontakt, og om jeg ikke hørte noe etterhvert så ville jeg ringt henne.

Man vet aldri hvordan andre mennesker reagerer når noen som står dem nær dør og for mange kan det å ringe bli stress og mas (HI er kanskje heller ikke den eneste vennen hun har og den eneste telefonen hun vil komme til å få).

å sende melding er en fin ting slik at hun vet at hun ikke er alene, at folk tenker på henne og at de gir henne rom til å være i fred dersom hun ønsker det (en melding trenger man ikke engang å svare på).

Så ikke vær så bastant.

Skrevet

Skriv en personlig melding og si at du er der for henne om det skulle være noe. Det er veldig mye som skal ordnes på kortes mulig tid. Har vært i samme situasjon og meldinger med bare kondolerer gjorde ikke godt. Hatet det ordet til slutt, så bruker bare tenker på dere eller føler med dere nå. Kondolerer ble et kaldt ufølsomt ord..

Skrevet

Du kan skrive noe som: "Veldig trist å høre om søsteren din. Jeg tenker på deg, og på dere alle, og om det er noe så vet du at jeg alltid er her med døra åpen. God klem!"

Annonse

Skrevet

Ring henne. Du trenger ikke prate lenge, men en telefon e rmye bedre enn en sms.

Skrevet

Er ikke en SMS fortsatt en litt vulgær måte å uttrykke dype følelser på? For eksempel blir det sett på som fælt å slå opp med en SMS. I forbindelse med dødsfall er det mer høflig å sende kondolansekort.

Men unge mennesker skriver kanskje ikke noe særlig med håndskrift mer? Til og med en e-mail syns jeg ville vært bedre enn en SMS.

å kondolere over Facebook er vel heller ikke helt OK, selv om mange gjør det.

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Bare du unngår ordet "kondolerer".. Et av de verste ordene jeg noengang hører, når folk skrev/sa det til oss etter at vi mistet barna våre, så hadde jeg mest lyst til å klore ut øynene dems.

Best er å sende melding, da presser man seg ikke på den som er i sorg, man åpner en dør, så er det opp til den sørgene om h*n vil prate med avsenderen.

Skrevet

Jeg syns sms er en fin måte å uttrykke medfølelse på jeg. Det siste man vil i en slik situasjon er å bli nedringt av masse folk som vil vise medfølelse, da er det bedre å bare lese en melding. Man har mer enn nok med seg selv og sine uten å måtte forholde seg til andre mennesker også. Snakker av erfaring her, fra da mannen min mistet moren sin.

Ville skrevet i meldingen at du er der for henne hvertfall, enten for å prate om det som er skjedd eller finne på noe helt annet, hva hun enn måtte trenge. Har selv sendt meldinger når veninner har mistet noen, det har aldri blitt tatt ille opp, og noen av dem har tatt imot tilbud om både prat og å finne på noe helt annet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...