Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gullet mitt elsker å sove med hodet oppå puten min. Han igger på magen og kravler seg opp på puten. Noen som vet når det er greit å begynne å bruke hodepute? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke peiling.. Men Emilian på 8 mnd begynte og bruke pute for rundt en mnd siden! Han har tidligere ikke villet ha pute.. :) så han sover på pute, selv om han ligger på magen! :)

Skrevet

Nå anbefales det faktisk at man begynner med tynn babypute helt fra fødselen, for å forebygge flatt bakhode. Mine hadde det ikke fra fødselen, men begynte med det ganske tidlig.

Skrevet

Har også brukt babypute i noen mnd nå, snuppa er 9 mnd! Hun sover faktisk mye bedre etter vi begynte med det!

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Gutten vår startet med babypute da han var 6 mnd, da var han veldig ivrig på å skulle ligge med hodet på hodeputa mi, ga han sin egen lille og tynne pute da, og den var stor suksess, nå som han er 13,5 mnd derimot, så vil han helst ikke ha puta lenger (kaster den ut av senga)

Skrevet

Har hatt tynn pute til mine 3 barn fra de ble født jeg.

Skrevet

Trodde ikke de skulle ha pute før de ble 1 år jeg. Blir jo helt forvirra...

• 3 uker senere...
Skrevet

Ja jeg har ikke peiling! :P Og helsesøster visste ikke...

Skrevet

Nå anbefales det faktisk at man begynner med tynn babypute helt fra fødselen, for å forebygge flatt bakhode. Mine hadde det ikke fra fødselen, men begynte med det ganske tidlig.

Har ikke jeg hørt nå, det var før tror jeg, flere år siden? Nå anbefales det IKKE pute til babyer fordi faren for krybbedød øker. Flatt bakhode forbygges ved å sørge for at babyen ikke ligger med hodet samme vei hele tiden (favorittside).

Skrevet

Kiropraktoren vår sa at vi kunne begynne med flat pute rundt 6 mnd om vi ville. Men snuppa her vil ikke ha pute :)

Skrevet

Tror ikke jeg vil begynne med pute, ser bare for meg at ungen klarer å få den over ansiktet eller grave seg ned i puta med ansiktet.. uff..

Skrevet

Pute fra dag 1 her. Tynn, liten babypute første året.

Skrevet

Jeg tror det med pute handler litt om hva babyen liker og ikke liker. Dem som har hatt pute fra dag en, der er babyen vant til å bruke pute og ser det som naturlig. Også tror jeg hvor urolig babyen ligger når han sover er litt greit å tenke på. Her kan jeg finne gutten på tvers, på magen, i benenden i senga. Altså han er helt propell når han sover, og da vil nok puta bare blir en ting han kan leke med i senga. Jeg tror ikke en flat og tynn pute kan øke faren for krybbedød, og spesielt ikke hvis barnet ligger rolig på puta. Men her kommer jeg nok ikke til å kjøpe pute enda, da som nevnt over at han ender sikkert med å leke med den, eller dra den over hodet. Prøv med pute, og se hvordan din sover med det.

Jo eldre disse små blir jo flinkere blir dem også til å dra ting bort fra annsiktet. Min lille har en kos, som han dytter bort og drar vekk når han har sovnet. prøv deg frem du:)

Skrevet

Jeg har hatt tynn pute til alle mine 3 fra fødselen . Eldste hadde tendenser til flatt hode, og fikk da beskjed av hs og fysio om å bruke en sånn baby pute. Dette var i 2007. Har aldri opplevd at noen av mine 3 har flyttet på puten sin i sengen når de var babyer. De har lagt fint oppå den hele tiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...