Gå til innhold

Forvirret om yoghurt...kan man gi eller ikke..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jo at de ikke skal ha melkeprodukter før 1 år. Men det selges jo barneyoghurter som er merket med både 6, 8 og 10mnd! Må innrømme at jeg har prøvd disse, og vesla elsker dem! Spiser oftest et beger yoghurt per dag. Er det feil eller dumt? Er jo rart at det selges hvis det frarådes yoghurt for disse aldrene? Noen som vet? Har vært vanskelg å finne ting hun liker, så lite fristende å slutte..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare fortsett og gi henne du! :) jeg begynte også med disse yoghurtene ved 6 mnd alder, Emilian eeelsker yoghurt også! :) han får en yoghurt til frokost hver dag, da han ikke er noen frokost person.. vi har nå gått over til sprett, safari eller den yoghurt typen vi har i kjøleskapet! ;) barnelegen syntes d var bare bra at vi hadde innført det i hvertfall, har ikke tatt det opp med helsesøster.. :)

Skrevet

De kan få vanlig yoghurt fra 10 mnd. De yoghurtene det står 6 og 8 mnd på er ikke vanlig yoghurt, så er selvfølgelig greit fra alder som står. Melk er fra 1 år.

Skrevet

Kan jeg hive inn et spørsmål her også?, leste at mat som inneholder melkeprod skal man vente med til nærmere 1 år, rundt 10 mnds alder, men hvordan er det med brød som er laget på melk, er det ok? Begynte plutselig å tenke på det ettersom jeg baker brød selv og i blant lager med melk i deigen, eller yoghurt naturell osv. Må jeg heller kjøpe/bake brød uten melk?

Skrevet

Melk i brød er ok. Litt melk i matlagingen forøvrig også. Det er ikke farlig med melk, det er bare fordi melk fortrenger jernet som de så sårt trenger at man må begrense inntaket av melkeprodukter.

Skrevet

Se godt svar i tråden om melk i middagsglass

Skrevet

Takk for svar :) Innbildte meg at jeg hadde lest at det faktisk var farlig for nyrene eller noe slikt å gi melkeprod for tidlig, men da vet jeg det :)

Skrevet

Her har både jeg og mine storesøstre fått yoghurt naturell fra vi var 2 mnd gamle for å regulere magen vår (vi hadde alle litt mageproblemer), min mor snakket med helsesøster, og de ble enige om å prøve. Og vi lever enda og ingen av oss har noe allergier eller noe..

Men det er jo 20-30 år siden da..

Skrevet

Her fikk minsta vanlig youghurt fra 6 mnd og vanlig melk fra 10 mnd. Dette var helt greit i følge barnelegen og ernæringsfysiolog. Så lenge barnet ikke reagerer og det er et normalt inntak, så er det øke nødvendig å være hysterisk.

Skrevet

Da vil jeg gjerne slenge inn et spørmål og spørre hvor dere har funnet youghurt fra 6 og 8 mnd? I alle de butikkene vi pleier å handle finner jeg bare fra 10 mnd. Gutten her trenger sårt litt forandring i maten om dagen, da han begynner å bli lei det meste.

Skrevet

Da vil jeg gjerne slenge inn et spørmål og spørre hvor dere har funnet youghurt fra 6 og 8 mnd? I alle de butikkene vi pleier å handle finner jeg bare fra 10 mnd. Gutten her trenger sårt litt forandring i maten om dagen, da han begynner å bli lei det meste.

Finner de i flere butikker, men er ikke alle som har hele utvalget, må i flere butikker for å få tak i alle.

Nestle har på glass, Yoghurt med pære og banan fra 6 mnd, Hipp har på beger og glass, Eple, fersken og banan på beger fra 6 mnd og Eple/blåbær på glass fra 6 og 8 mnd.

Jenta mi reagerte når vi innførte vanlig yoghurt til henne, Men hun tåler de fra 6 mnd.

De fra 8 og 10 mnd, samt vanlig yoghurt får hun magevondt av. Bare sånn for å opplyse at der er forskjell fra 6 til 8 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...