Gå til innhold

Til dere som fikk en indikasjon på kjønn på tidlig ultralyd....

charnelle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har tre gutter, og er nå gravid med nr.4. På den første ultralyden i uke 12+5 trodde legen det var gutt. På ordinær ultralyd sa jordmor jente. Var på en 3D ultralyd i uke 28, og der så vi at det 100% var jente. Denne legen (en annen enn den første) er spesialist i fostermedisin og sa at han i uke 12 med ca.70-80% sikkerhet kan si kjønnet. Altså ikke helt sikkert.

Endret av Gullunger

Nei, det stemte ikke på meg..... På tidlig ultralyd fikk jeg vite jente. På ordinær ultralyd fikk vi vite gutt. Har ikke født enda da....

En venninne fikk vite gutt på tidlig ultralyd, og de var 110 % sikker på at de så penisen! På ordinær ultralyd fikk de vite jente. Hun har heller ikke født enda.......

I uke 12 har både jenter og gutter en penislignende kjønnsorgan, men guttens stikker litt mer opp i vinkel enn jentas, som stikker rett frem. Dette var det legen forklarte oss og som vi så på bildene. Her tippet legen 60% sjans for jente....

• 4 måneder senere...

Annonse

• 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Fikk høre jente med 80% sikkerhet i uke 12+ av en spesialist. Sa at sånt var mye lettere om man ventet til uke 13.

På oul sa jm at hun aldri tippet vilt,men hun sa jente da òg.

Fikk d etterhvert bekreftet pga flere ul. Hun er ventet i desember og jeg er helt sikker på kjønnet nå.

• 1 år senere...

I uke 12 har både jenter og gutter en penislignende kjønnsorgan, men guttens stikker litt mer opp i vinkel enn jentas, som stikker rett frem. Dette var det legen forklarte oss og som vi så på bildene. Her tippet legen 60% sjans for jente....

Samme beskjed fikk vi og i uke 12, men han sa 90% sikkert gutt! og han kommer på mandag! og er ikke noe tvil om kjønnet ;) for man ser hele stasen på ul, men steiner og snopp ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...