Gå til innhold

UL idag, når fortelle det til sjefen?

Anbefalte innlegg

Da har vi vært på utvendig UL idag å sett et lite hjerte banke :) Lege antok at jeg var 8 uker på vei, men siden jeg ikke får dette til å stemme med at sambo er sjømann så tror vi selv jeg er 6+5 uker. Når forteller dere om graviditeten til sjefen?

Fortsetter under...

Er i helsevesnet så vurderer litt att og fram. Ved forrige svangerskap slet jeg med høyt BT så lurer på om jeg kanskje på krype til korset å fortelle det slik at jeg ikke får nå mye mer ekstra jobbing de dagene det mangler f.eks folk på jobb.

Har jo ikke fortalt noe til de nærmeste heller så vil veldig gjerne vente noen uker til ja :)

Oi. Utvendig ul så tidlig? Trodde de bare tok innvendig ul jeg da. Jobber også i helsevesenet. Sa det tidlig til sjefen for å minske litt på nattvaktjobbing. Men kjenner nå at tre netter er en for mye. Er til tider rolige netter å, heldig at vi hadde det i natt. Sov meg halvveis gjennom vakta...

Ja, hun prøvde med utvendig UL først og der fikk hun se det hun var ute etter. str på fosteret og et bankende hjerte :) Mulig jeg er kommet lengre enn 6+5 uker siden hun kunne se det så godt på utvendig. Med førstefødte var vi på privatUL i uke 12 og da måtte vi ta innvendig for da mente gynekologen vi ikke fikk se stort på utvendig UL .

Spørs om jeg også må fortelle noe snart, jobber i hj.spl så der er til tider kaotiske tilstander. Skjønner det må være tungvindt med nattvakt ja, det tror jeg rett og slett ikke jeg har maktet, søvnen på natta er jeg total avhengig av :)

Ofte mye stress i hjspl ja. Har jobba der i 4 år før jeg begynte på sykehuset... Tror ihvertfall jeg skal få kutta ned til to netter om gangen nå. Det gikk veldig fint. Var siste natta bare som var pyton. Både trøtt og kvalm... Sover normalt bra på dagen mellom vaktene, men er verre nå når jeg må så ofte på do...

Annonse

Ja da vet du hvordan det er :) får du noe tilrettelagt i jobben eller? fikk beskjed sist gang jeg gikk gravid om at de ikke kunne tilrettelegge for meg, det var en nedtur og måtte gå 2 mnd sykmeldt før jeg heldigvis fikk vår datter 1 mnd før tida :) Følte meg jo ikke syk var bare BT som var høyt.

Skjønner det kan bli problem med sovinga og toalettbesøk ja, er bank i bordet bare på toalett 1 gang pr natt nå foreløbig, sist svangerskap sprang jeg opptil 3-4 ganger på en natt og det var slitsomt til tider.

Vil tro det. Jeg er nr 5 som skal ha barn på vår avdeling i år, og de andre har slippi nattvakter når de kjenner det er på tide, så er bare å gi et lite vink. Ymta frampå til sjefen at jeg kanskje kunne få en sommerturnus uten nattvakt, men pengemessig for min del så ville hu ikke gjøre det. Skal heller ha en normal treskiftturnus, og heller bytte nattvaktene mine med avdelingen til dag og sein, for da fikk jeg visst nattillegg uansett. Skal jobbe med sjefen til helga, så får se litt da. Skal på ul i morgen. Spent:-)

Da ser det jo ut til at det kan ordne seg for deg. Vi har fått ny sjef siden sist så spent på hvordan det blir om jeg må ha tilrettelegging igjen. Men håper selvfølgelig å kunne få gå tiden ut uten noen form for sykemlding :) skjønner du er spent på UL ja, det var jeg også helt til jeg kunne puste lettet ut idag når vi så et bankende hjerte :) Er det din første?

Lykke til i morgen da! :-)

Er min første ja:-) hadde egentlig ikke tenkt å ta tidlig ul, men hadde brunt utflod torsdag og fredag, så ble temmelig engstelig da... Ingen smerter og symptomene er fortsatt på plass, så regner med at det er liv fortsatt:-) men best å få sjekka så vi kan puste ut litt...

Takktakk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...