Gjest Miryks Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 (endret) Dere med dobermann eller om dere vet om noen dobermann-oppdrettere som dere vil anbefale: Fortelle litt om oppdretter, hvor de holder til og hvordan hundene deres er? Trenger ikke få noen liste på nett over oppdrettere, jeg er interessert i andres erfaringer osv med de forskjellige som driver oppdrett av dobermann. Har disse oppdretterne noe mot småbarnsfamilier som ønsker seg dobber, eller ser de positivt på det? ønsker forresten ingen kommentarer på valg av rase Endret 2. april 2012 av Miryks
Frk.Karidotter Skrevet 2. april 2012 #3 Skrevet 2. april 2012 Kan jeg komme med èn kommentar av valg om rase? Hurra - bra! :-) Jeg er overbevist om at barn har kjempegodt av å vokse opp med hund, og jeg vet at dobber ikke er hverken farligere eller mer krevende enn noen som helst annen rase. Hvis det er det dere ønsker dere, så blir det helt sikkert kjempebra. :-)
Gjest Miryks Skrevet 2. april 2012 #4 Skrevet 2. april 2012 Hehe, positive kommentarer er alltids greit Har bare følt meg halshugget bare ved å tenke retning "farlig" hunderase som mange tror dobbere er... Tenk å vurdere en drapsmaskin når man har barn! Huff og huff. Vi har en hund fra før, ei blandingstispe. Jeg vil drive utstilling i tillegg til agility, og siden jeg har ønska meg dobber siden jeg var liten, og jeg er så heldig å ha en gubbe som også synes dobbere er fine hunder, så blir det dobber Vil bare forhøre meg litt om oppdrettere. Skal ikke få før uti oktober/november tenkte jeg, men skader ikke ta kontakt allerede nå med noen oppdrettere, synes jeg
BikkjeBisk Skrevet 2. april 2012 #5 Skrevet 2. april 2012 Spør på Canis.no. Er ei side for hundefolk, maaaange som sitter der
Gjest Miryks Skrevet 2. april 2012 #6 Skrevet 2. april 2012 Vet det er mange som sitter der, og er der selv. Ei side jeg er lite begeistra for.
BikkjeBisk Skrevet 2. april 2012 #7 Skrevet 2. april 2012 Forsåvitt enig om at canis er litt sånn bobb-bobb, er mange "smartinger" der.
Gjest Miryks Skrevet 2. april 2012 #8 Skrevet 2. april 2012 Jess Ikke mye en kan si før man blir lagt i bakken.
Frk.Karidotter Skrevet 3. april 2012 #9 Skrevet 3. april 2012 Haha, helt sant. Jeg er også på Canis, og føler at jeg må trå innmari varsomt for å få noe som helst konstruktivt ut av de fleste der.
Gjest Miryks Skrevet 3. april 2012 #10 Skrevet 3. april 2012 Mm. Er en fin liten gjeng med bedrevitere der inne. De er faktisk noen hakk verre enn enkelte her inne :>
Mamma til to guttegull Skrevet 3. april 2012 #11 Skrevet 3. april 2012 Hva med å dra på en hundeutstilling i nærheten av der du bor - hvis dette blir arrangert? Evt ta kontakt med raseklubben? Jeg har selv hatt en riesenschauzer-gutt. Det var før jeg fikk barn, men han var helt strålende med andre sine barn. Dette er jo også en rase som går for å være litt "rå". Tror det viktigste er å finne en rolig hvalp i flokken. Det er jo like mange ulike personligheter hos hunder som hos oss mennesker. Lykke til med jakten på drømmehunden
Gjest Miryks Skrevet 4. april 2012 #12 Skrevet 4. april 2012 Gutt Juli: Det er en hundeutstilling i året her, og det er seriøst ingen her i nærheten som har dobber Vil som sagt vite andres erfaringer med de forskjellige oppdretterne, i stedet for å finne oppdrettere på ei liste. Har sendt mail til 3 forskjellige (sendte første for 2 uker siden), og har ikke hørt fra noen av de.
karen83 Skrevet 4. april 2012 #13 Skrevet 4. april 2012 Har ikke dobermann selv,men veit om flere som har fra dette oppdrettet http://www.von-silverkrohn.no/html/om_ossl.html De har holdt på en god stund er vel siden 70 tallet tror jeg,ta en tlf å snakk med de. De har masse erfaring og har anbefalinger både i inn og utland
M.I.A Skrevet 4. april 2012 #14 Skrevet 4. april 2012 Heihei Jeg har en skjønn dobermanngutt. Han er ett heldig utfall av en "hjemme-paring", men faren hans kommer fra Von-Silverkrohn kennelen. Faren er helt nydelig, og en rolig og skjønn herremann. Han har imidlertid noe pelsproblemer, som er meget vanlig hos dobermann, så dette anbefaler jeg at du undersøker om noen på stamtavlen til din framtidige dobber har. Dette er meget arvelig, og vi har slitt noe voldsomt med dette hos min gutt. Vi bruker 12000 i året på for, fordi han må ha spesialfor pga allergi. Vi har vel også brukt rundt 10 000 på pelsproblemene hans så langt, og han er bare 18 mndr. Men han er vel verdt det da, snillere hund skal man lete lenge etter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå