Gå til innhold

Hvilken Baby Bjørn bæresele er best ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg syns liksom det er bortkasta penger å kjøpe noe som man bare kan bruke i begrenset tid.

Elastisk sjal og andre seler som er ergonomisk riktig har ikke noen tidsbegrensning, og som jeg skrev lenger oppe - BB kan brukes til barnet er en viss kg, andre seler kan brukes til de blir 3-4 år..

Selene koster det samme som BB, elastisk sjal koster halvparten.

Jeg syns liksom det er bortkasta penger å kjøpe noe som man bare kan bruke i begrenset tid.

Elastisk sjal og andre seler som er ergonomisk riktig har ikke noen tidsbegrensning, og som jeg skrev lenger oppe - BB kan brukes til barnet er en viss kg, andre seler kan brukes til de blir 3-4 år..

Hvor lenge har du tenkt å børe ungene?

De har vel ben dine unger også?

Emmm... man bærer da ikke unger på 3-4år? Vi har sluttet å bære ungene rundt 1års alderen når gangen er stødig og god, og vogna har blitt stuet bort når ungene er 3år....

Jeg ønsker meg den babybjørnen med ekstra avlastning for bærerens rygg...en av de nye. Hadde babybjørn til de eldste og vil gjerne ha igjen.

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Baby Bjørn Avtive! Ekt super bar veska fra 1 mnd til over året, skal snart på flytur da blir den tatt i bruk igjen:) syntes bæresjal var vanskelige og Mille hatet det.

Legen min sa BB ikke er noe problem for babyer å bli båret i den.

Elsker min!

Annonse

Elastisk sjal og andre seler som er ergonomisk riktig har ikke noen

tidsbegrensning, og som jeg skrev lenger oppe - BB kan brukes til barnet

er en viss kg, andre seler kan brukes til de blir 3-4 år..

Emmm... man bærer da ikke unger på 3-4år? Vi har sluttet å bære ungene rundt 1års alderen når gangen er stødig og god, og vogna har blitt stuet bort når ungene er 3år....

Jeg ønsker meg den babybjørnen med ekstra avlastning for bærerens rygg...en av de nye. Hadde babybjørn til de eldste og vil gjerne ha igjen.

Ehm.. Nei for det er vel ingen som bruker f eks bæremeis på fjellturer..? Kan likså godt bruke formsydde bæretøy i stede for.. Skal man bære kun på korte turer type 30 min, er vel BB greit nok. Til bruk utover det er det mye bedre med manduca, ergo eller annet ergonomisk bæretøy.

Stokke kommer med en bæresele nå som skal være bra ergonomisk og hvor babyen kan sitte både på magen (begge veier) og på ryggen. Fra nyfødt til 15 kilo. Kanskje verdt å sjekke ut?

Jeg så på denne, og den var veldig tung og stiv. Mer en bæremeis, enn bæresele. Likte den ikke.

Hvor lenge har du tenkt å børe ungene?

De har vel ben dine unger også?

Ja, HELDIGVIS har de ben! Tenk så upraktisk om de ikke hadde det.

Og selvfølgelig kan de gå, også vel og bra.

Det hender man kunne tenke seg turer ut i skog og mark, ikke alltid 2åringen er interessert i å gå hele veien, da syns vi det er deilig å kunne dra frem en mei tai.

Men for all del, bruk gjerne 1000kr på noe som man kan bruke i 9 mndr, for så å bruke enda mer penger på en bæremeis e.l. hvis man finner ut at man vil gjøre turer litt enklere.

Jeg sier bare hva som passer oss best og hva som virker mest fornuftig.

Og jammen meg klarer jeg å svare uten å frekk, og jeg klarer til og med å la være å trykke på "anonym-knappen" ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...