Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 Har lest en del innlegg her inne som handler om at man er så dårlig mamma. Så da tenkte jeg at jeg skulle slenge meg på. Her er lille snupp på tre år sendt i barnehagen mens mamma har påskeferie og er hjemme og ikke gjør noe som helst! Det er så mye trass og krangling for tiden at jeg tenkte at begge to har godt av å ikke gå oppå hverandre i dag! og jammen er det deilig I morgen er det tilbake til å være supermamma, da skal snupp få påskeferie også, men i dag skal jeg være latmamma og nyte det!
Grynet:) Skrevet 2. april 2012 #3 Skrevet 2. april 2012 Jeg synes du er en klok mamma, som investerer i litt overskudd så du har mer å gi resten av påsken. Hvor henter egentlig dette mammapolitiet lisensen sin?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #5 Skrevet 2. april 2012 Ja hvorfor ikke.. Jeg er sykemeldt. selv om jeg er sykemeldt har ikke jeg guttungen min hjemme fra bhg.. Man betaler jo for at de skal være i bhg... Jeg tok påskeferie på han fra fredagen, men liker og ha han hjemme noen ganger så vi kan sove lenge. Han kan jo sove til kl 0930.. Og da benytter jeg sjansen nå som det er påskeferie. Og min gutt blir så suttrete hvis han bare skal være i bhg 2 dager i løpet av en uke og fri resten, så tenker litt så vi slipper og krangle i hele påsken... Vi skal stooor kose oss, håper dere andre kommende mammaer også koser dere i påsken
kommer nr3? Skrevet 2. april 2012 #6 Skrevet 2. april 2012 tenker at da er du en god mamma opplagte glade mammaer (og pappaer) gir glade barn
Mariachi Skrevet 2. april 2012 #7 Skrevet 2. april 2012 Jeg tenker først og fremst at du er en rett så fornuftig mamma God påske!
Ludviksmamma Skrevet 3. april 2012 #8 Skrevet 3. april 2012 barn har godt av å gå i barnehage, treffe andre barn og omgås andre mennesker. mammer har godt av å være late en dag, og ha alene-tid, og lade batterier... skjønner ikke du har dårlig samvittighet for dette.... det skal du ikke ha.
b77h Skrevet 3. april 2012 #9 Skrevet 3. april 2012 haha - det har jeg også gjort! Så deilig ;-) Er litt morsomt fordi før jeg selv fikk barn husker jeg at jeg syntes det var veldig rart m bekjente som sendte ungen i barnehage når de selv hadde fri... Men ser jo nå at man trenger det! Jenta vår stortrives i barnehagen, og fra i morgen skal vi jo ha 6 dager sammen - så nei, jeg har ikke dårlig samvittighet! Får gjort rent, ryddet i ting jeg aldri ellers får ryddet i, pusset vinduer, handlet - og kanskje vært litt i hagen. Tror det er vinnvinn-situasjon for alle :-)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #10 Skrevet 3. april 2012 Hi her... absolutt ikke dårlig samvittighet for å sende snuppa i barnehagen. Var et forsøk på ironi siden det er ofte er greia her inne at man blir stemplet som dårlig mor hvis man ikke er super mamma hele tiden Hun storkoser seg i barnehagen og bestevennen er også der disse dagene så ganske så sikker på at de har det veldig bra.
Susanne85 Skrevet 3. april 2012 #11 Skrevet 3. april 2012 Du hadde vært en dårligere mamma dersom du hadde null overskudd til hun Heller ta seg en dag eller to innimellom der du kun fokuserer på deg selv, og hun får kose seg i bhg.
førstegang...1 Skrevet 3. april 2012 #12 Skrevet 3. april 2012 Det samme har jeg gjort:) De har det jo kjempe bra i barnehagen
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #13 Skrevet 3. april 2012 Bra at mange av dagens mammaer ikke var mammaer for en del år siden.. hva skulle man da gjort, når man MåTTE ta seg av sine egne barn hele tiden, og ikke overlatt oppdragelsen til bhg ansatte..?
Susanne85 Skrevet 3. april 2012 #14 Skrevet 3. april 2012 Overlate oppdragelsen til bhg? Hvordan iallverden klarer du å vri dette om til at man ikke oppdrar barna sine selv??? Barnet har bare godt av å få være sammen med andre barn, og sosialiseres med barn på samme alder. Det er ingen barn som har godt av å gå å trø i skjørtene på moren hele dagen. Og for 50 år siden var det unormalt at mor var i full jobb, mens det idag er unormalt at mor er 100% hjemmeværende. Kom ikke her og fortell meg at du ikke syns det er godt med en dag for deg selv, så har du enda mer å gi barnet ditt når det kommer hjem fra bhg!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #15 Skrevet 3. april 2012 Noen som har regnet på hvor mange timer i uka barnet er hjemme i forhold til i bhg? Ingen kan påstå at dagens barn ikke har bhg ansatte som sine nærmeste omsorgspersoner. Sånn er det bare. Men, godt vi alle er forskjellige. Ingen som trenger å gå i skjørtene til sin mor hele tiden uansett, dårlig argument.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #16 Skrevet 3. april 2012 Det var helt andre tider før. De fleste barn var hjemme hos mor som var hjemmeværende og jeg ble sluppet ut alene for å leke fra jeg var noen få år gammel. Var masse lekekamerater uansett. Når vi gikk i butikker sto vi ungene utenfor og ventet, dette skulle tatt seg ut i dag da hadde vel barnevernet blitt koblet inn fort. Poenget mitt er at det går ikke an å sammenligne den tiden med nå, idag er det helt andre standarder for hvordan vi gjør ting, mer trafikk osv.
gurobi Skrevet 4. april 2012 #17 Skrevet 4. april 2012 Barnehagene i Norge begynte som et velferdstilbud til slitne husmødre som trengte litt fri;) så de var nok litt slitne for 50 år siden og. Jeg jobber selv i barnehage og har oppfordret mange (spesielt de Gravide) om å sende barna i barnehagen, og ta vare på seg selv:) God påske alle sammen
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #18 Skrevet 4. april 2012 Selv om barn oppholder seg mange timer i barnehagen hver dag er jeg ikke enig i de ansatte i bhg er barnas nærmeste omsorgspersoner. Den omsorgen man får i barnehagen, jeg sier ikke den er dårligere, er helt annerledes enn omsorgen man får hjemme. At de voksne i min datters barnehage er tillitpersoner i hennes liv tviler jeg ikke på, men den omsorgen hun får fra de og den hun får fra oss foreldre er helt forskjellig og jeg er helt sikker på at hun ser på mamma og pappa som sine nærmeste omsorgs og tilknytningspersoner. Argumentet med at damene på 50 tallet klarte seg uten bhg. er jo helt ubrukelig i diskusjonen. Flinke flinke dem men de levde i et helt annet samfunn en vi gjør i dag. Kravene til dagens damer og mammaer er ti ganger større enn de var på den tiden. Ikke bare skal vi ha hus, barn og familien i plettfri orden men vi skal jammen jobben 100% i tillegg. At det var annerledes før betyr ikke at det var så utrolig mye bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå