Soon to be mum Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 Hei jenter. Er det flere enn meg som hører til på Ullevål her? Har forsøkt å ringe dem, men får beskjed på telefonsvareren at de har påskestengt denne uken. Det er jo typisk, siden jeg har noe jeg trenger å spørre dem om før sprayoppstart i morgen tidlig... Er det noen av dere som vet om de kun har stengt telefonen fordi sekretæren deres har ferie, men at det fremdeles finnes andre der, eller om det faktisk er slik at hele klinikken har stengt og ALLE som jobber der har ferie? Håper for øvrig dere alle får en fantastisk påske. =)
AinaAina Skrevet 2. april 2012 #2 Skrevet 2. april 2012 Hei, jeg hører til Riksen og siden både Ullevål og Riksen nå er Ous (Oslo Univesitetssykehus) så tipper jeg de har samme opplegg. På Riksen er IVF klinikken stengt nå i påsken. Så da skal du nok ikke se bort fra at det samme gjelder Ullevål...
Puma - sprekker snart! Skrevet 2. april 2012 #3 Skrevet 2. april 2012 Hva lurer du på da? Jeg sprayer nå...
Soon to be mum Skrevet 2. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 2. april 2012 Ja, altså. Jeg skal begynne med spray i morgen tidlig, og så satt jeg nå i helgen å så på "skjemaet" jeg har fått, og der står det at jeg skal begynne på sprøyter 02.05.12, og ha første kontroll på Ullevål torsdag 10.05.12. Alt dette er jo helt fint, hadde det ikke vært for dette: Min mann og jeg har bestilt tur til New York for en god stund siden, og vi drar altså lørdag 12.05.12 og blir borte til lørdag 19.05.12. Og slik jeg forstår det, så er jo sannsyligheten for at det blir egguthenting i løpet av den uka ganske stor...? Så kom jeg på at jeg gikk jo på en hormonkur rundt påsketider i fjor, og da ble det litt krasj med påskestengt da også. Så da utsatte de prosessen litt ved å la meg gå på nesespray litt lengre. Så det jeg har tenkt å spørre dem om, er om det er mulig at vi kan gjøre det samme nå også, slik at jeg kan få med meg begge deler. (Mye vil ha mer og alt det der... hehehe...). Så det er vel strengt tatt bare de på Ullevål som kan svare på det, siden dette jo har med deres kapasitet å gjøre. Så begynte å jeg å lure på hvordan det ble med oppstarten og sånn da, men har nå etter litt diskusjon med meg selv og en venninne som har gjort dette mange ganger selv, konkludert med at jeg begynner nå uansett i morgen tidlig og så ringer jeg dem på tirsdag etter påske. =) I følge min venninne er det i alle fall ikke noe farlig å begynne på sprayen og evt avbryte behandlingen hvis det ikke går å vi må utsette hele greiene. Men regner vel med at vi heller utsetter turen da. Får håpe vi kan få tusket det til, sånn at vi kan få dekket flybillettene gjennom reiseforsikringen i så fall... Har hørt at man egentlig ikke får det når det gjelder IVF/graviditet og slikt, men vi får prøve... :/
Puma - sprekker snart! Skrevet 2. april 2012 #5 Skrevet 2. april 2012 Det stemmer at en bare kan gå lengre på spray, men som du sier er det ledig kapasitet på klinikken som avgjør. Jeg ville også begynt i morgen.. Lykke til og forhåpentligvis: God tur!
Soon to be mum Skrevet 3. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2012 Tusen takk for det. Og takk for svar også. Alltid best når mange mener at det jeg gjør er riktig.
mayflower Skrevet 6. april 2012 #7 Skrevet 6. april 2012 Jeg hører til på Ullevål og jeg startet på spray 3. mars og skal spraye frem til iallefall 10. april. Har time for UL den 10. april (og regner med at jeg ikke fikk før fordi de har påskestengt). Som de over sier så er det kapasiteten som bestemmer og har de plass så blir det nok bare at du skal spraye lengre. Du vil jo bare leve i overgangsalderbobla litt lenger Hilsen frøken hetetokter.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #8 Skrevet 6. april 2012 Bare begynn du1 Så kan du syte litt at du ikke vil avbryte hvis dem sier det ikke er kapasitet å ta deg inn På St.Olavs finner dei altid plass til dei som er i gang ihvertfall. Og det er ikke noe problem å bare slutte med nesesprayen hvis dei ikke kan ta dei inn seinere heller. Så bare start på den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå