Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg ble gravid rett etter første SA. Det kan ikke ha vært mer enn ca 4 uker etter at blødningene stoppet. Etter andre SA tok det 5-6 uker før jeg fikk mensen, så vidt jeg husker. Etter MA tok det ca 7 uker før mens. Så tror det kan variere veldig :) Lykke til videre, man må bare prøve igjen :) Krysser fingrene for deg!

(Jeg er forresten 14 uker i dag, HURRA!!)

Endret av Solskinnsbolle

Det varierer nok veldig. Noen venter mange måneder før de blir gravide igjen, mens noen ikke rekker å få igjen mensen engang - men blir gravide umiddelbart etter SA.

Jeg føyer meg inn i rekken av sistnevnte. SA 18. februar, fikk aldri mensen igjen og er nå i uke 7 :D

Annonse

tusen takk for svar alle sammen :) Og gratulere til dere gravide :)

Legen sa til oss at vi burde vente til etter neste mens med å prøve igjen, og det er min bedre halvdel litt opptatt av. men har ikke klart å holde oss helt av fatet.. hadde SA 13 februar da var jeg 13+2. enda ikke fått mens .S Har tatt to tester ikke positiv.. Men er vel bare å krysse fingrene :)

[quote name=AnKi :)' timestamp='1333372186' post='144125832]

Legen sa til oss at vi burde vente til etter neste mens med å prøve igjen, og det er min bedre halvdel litt opptatt av. men har ikke klart å holde oss helt av fatet.. hadde SA 13 februar da var jeg 13+2. enda ikke fått mens .S Har tatt to tester ikke positiv.. Men er vel bare å krysse fingrene :)

Det her lurer jeg litt på også. Jeg var først på privat UL, der sa hun vent til etter du har fått tilbake mensen. På sykehuset sa de "vent med å prøve å bli gravid igjen i to uker" (som var en veldig fin måte å si ikke ha sex på i to uker etter min mening). Nå har det ikke gått to uker enda, men det er litt rart å liksom plutselig skulle begynne å bruke prevansjon en periode igjen. Synes jeg da. Så blir vel bare å kose oss her etterhvert også ;)

Lykke til AnKi:) !

[quote name=AnKi :)' timestamp='1333372186' post='144125832]

Rådene man får etter SA/MA varierer.

De to første ukene/den første tiden man blør bør man være forsiktig pga infeksjonsfare.

Legen vår sa at noen anbefaler å vente 1-2 sykluser ettersom det blir lettere å beregne termin. Men : folk er forskjellige, sa han. Noen velger å prøve tidligere. Se an egen form og når dere er klare.

Vi ville jo bare "opp på hesten" igjen så ventet ikke lenge.

Når det er sagt er man gjerne sårbar like etter en slik hendelse. Fallhøyden blir stor om det ikke går.. Det gikk ikke med en gang for oss - men i ettertid må jeg jo si at 3 PP tross alt ikke er lenge. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...