Gå til innhold

Trenger litt hjelp :-)

Anbefalte innlegg

Hei :) Muligens begynner vi å se "lyset i tunnelen", og det etter mange år i adopsjonskø. Har ikke anelse når det gjelder navn. Noe som jeg skylder på den lange ventetiden. Hadde noen helt klare favoritter når vi startet i 2005, men etterhvert som årene har gått har sitter jeg med en liten liste som jeg er sånn passe fornøyd med :-) Håper dere kan komme med noen nye forslag til meg.

I 2006 hadde vi en klar favoritt både til jente og gutt : Sunniva og August. Nå er jeg ikke så sikker lengre. ønsker å navn som ikke er blant topp 20 lista iallefall, selv om jeg synes mange av dem er veldig vakre eks. Sofie, Nora, Anna. Dagens liste består av:

Sunniva

Erle

Nikoline (kanskje)

I tillegg synes jeg Agnes er flott :-)

August

Ferdinand (oppkalling etter oldefar)

Aksel (kanskje)

Noen som kan hjelpe? Vi har to voksne jenter fra før på 21 og 19 år. Tror ikke jeg nevner navnene deres, kanskje dere blir veldig påvirket :-) Er ikke så veldig opptatt av at navnene må passe.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143924238-trenger-litt-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen forslag fra meg.

Guttenavn:

Kornelius

Sakkarias

Laurits

Jostein

Åsmund

Morgan

Eirik

Karenus

Jentenavn:

Angelica

Agnethe

Irene

Elisabeth

Cornelia

Kristin

Elvira

Eliane

Lenea

Veit ikke om noen av disse falt i smak....??

Erle og August er kjempefine navn! Og ikke så ny brukt heller ;)

Noen forslag fra meg:

Augusta

Alma

Ella

Nola

Erlend

Mikael

Andreas

Malte

Ja, det var de jeg kom på nå :) Noen som falt i smak?

Dumt at det er så lang venteliste på adopsjon. Hvilken land er det dere skal adoptere fra? Lykke til!

Så koselig det blir for dere:)

Liker veldig godt Sunniva og Nikoline av jentenavnene:)

Guttenavnene syns jeg August er nydelig:)

Noen forslag fra meg:

Samuel

Aron

Joachim

Mikkel

Theodor

Niklas

Tobias

Martin

Erika

Tomine

Pernille

Martine

Ellinor

Lydia

Aurora

Marion

Likte du noen her? :)

Annonse

Hei :) Vi skal adoptere fra Kina. Forhåpentligvis får vi tildeling om ikke så mange mnd. Gleder oss stort :)

Liker Alma kjempegodt :) og det het oldemoren min, men det er dessverre oppbrukt i familien. Ellers liker jeg Augusta og Ella.

Augusta

Alma

Ella

Liker både Erlend og Andreas kjempegodt, men jeg tante til en Erlend og storesøster til en Andreas :)

Takk for svar, mange fine navn :) Martin var en favoritt når jeg gikk gravid for maaange år siden. Liker fortsatt navnet kjempegodt, men synes kanskje det er litt for mye brukt. Har lyst til å styre unna de mest vanlige. Både Theodor og Tobias har stått på lista mi, men synes kanskje ikke er like aktuelle lenger. Står igjen med Mikkel som jeg må "tygge" litt på. Det synes jeg var litt fint :)

Tomine - Flott

Pernille - Flott, men er i bruk i familien

Ellinor - fint

Aurora - Har vært på lista mi lenge, men heller ikke det er så aktuelt lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...