Gå til innhold

Sove i sportsvogna inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må for alvor lære snuppa å sove i vogna og ikke ved puppen. Men i begynnelsen må det bli mest inne (pga mye byggebråk ute). Men vi har byttet til sportsdelen og det føles liksom ikke like behagelig og naturlig ut å ligge i den? Er det noen som legger barna i sportsvogndelen inne? Eller legger dere da heller i senga eller no? Må jo drive å ha på selene da vel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her sover hun i sportsvogna inne ja. Hun er 11 mnd og har til nå vært ganske rolig av seg og ikke forsøkt å sette seg opp, men siste ukene har jeg hatt på selene i alle tilfelle, for nå setter hun seg opp hvis hun vil. Hun har forøvrig lagt i bagen inntil ganske nylig også. I den hadde jeg seler hvis hun skulle sitte.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Hm.., må innrømme at jeg stusser litt på hvorfor barnet skal sove i vognen inne. Har aldri tenkt tanken på at vognen skal inn i huset. Vi har alltid lagt barna i sengen når de skal sove inne og i vognen når de skal sove ute.

Men når hun skal sove i sportsdelen ville jeg anbefalt å brukt selene - uavhengig av om hun sover inne eller ute. Det skal lite til for at de små plutselig klarer å skli eller vri seg ut, og det er ikke noe særlig godt å ramle ut vil jeg tro.

Skrevet

Pga influensa har min sovet inne i sportsvogna ganske mye i vinter. Det går helt fint. Har ikke selene på enda (8mnd). Legger han ned med tutt og bamse til faste tider hver dag.

Skrevet

Hm.., må innrømme at jeg stusser litt på hvorfor barnet skal sove i vognen inne. Har aldri tenkt tanken på at vognen skal inn i huset. Vi har alltid lagt barna i sengen når de skal sove inne og i vognen når de skal sove ute.

Men når hun skal sove i sportsdelen ville jeg anbefalt å brukt selene - uavhengig av om hun sover inne eller ute. Det skal lite til for at de små plutselig klarer å skli eller vri seg ut, og det er ikke noe særlig godt å ramle ut vil jeg tro.

Jeg liker å skille på natt og dagsoving, bruker derfor ikke sengen til soving på dagtid(Har hatt en med søvnproblemer, så har vært veldig bevisst nå med nr 2).

Vogna står i gangen og hun sover der eller på gjesterommet like ved.

Helst hadde jeg sett at hun kunne sove ute. Men vi har ikke noe overbygg ute og bor på Vestlandet med mye vær og vind, så er ikke så optimalt. Og det det vært en del gravearbeid og kjøring av lastebiler like ved oss, så har vært en del støy ute siste månedene. Nå ser de ut til å være ferdige, så når våren setter inn nå, så satser jeg på at hun kan sove ute.

Gjest stårma
Skrevet

Lillegull sover i sportsvognen inne. Med seler på, han er 8mnd og både setter seg opp og reiser seg opp, det skjedde veldig plutselig at han en dag bare plutselig stod i sengen sin, men brukte seler i vognen før det også. Han sover i vognen i gangen, har slitt litt med dagsovingen så eneste måten jeg foreløpig får han til å sovne på dagtid er ved å kjøre vognen over dørterskelen. Tenker det er greit at de venner seg til å sove i vognen på dagtid med tanke på soving i barnehage og sånt etterhvert

Skrevet

Vi har byttet til sportsvogn. Bruker da bagdelen som han sover i på verandaen. Vi bor i tredje etg så vi tar ikke vogna opp.

Her beg lille gutt og bare snu seg hver gang jeg la han i seng på dagtid. Så derfor ble det ut på verandaen. Han sover så mye bedre ute også. Flere timer (1-2 timer) vs 1/2 time inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...