Snart mamma <3 Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 Leggingen her er bare kaos nå, eller det har den vel alltid vært. Etter en historie med kiss og refluks og magesmerter (bivirkninger av refluks-medisinen) så har nattesovinga til Lillegull aldri kommet på stell. Og nå er han straks 10 mnd.. For noen uker siden byttet vi medisin til han, og han fikk en periode som han virket roligere ved legging, han sovnet til slutt i senga si ved bare litt høylytt sutring en 30-60 min (jeg satt inne hos han og sang, men tok han ikke opp) og faktisk glimtet til med å sove noen timer i strekk om natta. Denne "perioden" varte en uke.. og så kom to tenner på rappen og nå er det tilbake til kaoset om kvelden/natta. Er usikker på om det er en tann til på vei eller om det er bivirkninger av den nye medisinen som gjør det. Siden han har hatt mye vondt, har han vendt seg til å sovne ved byssing og ikke i senga si. Jeg har nok gitt han litt vel mye ekstraservice, men når han har det vondt så klarer jeg ikke annet enn å trøste. Nå er det straks nattavvenning her, og det kan jo hende det kan hjelpe på oppvåkningene. Men det virker som om han rett og slett ikke liker senga si. Jeg kan legge han ned rett før han normalt ville ha sovnet på armen min, og han spretter opp med en gang han blir lagt ned. Går fra å nesten sove til å stå i senga på et par sekunder. Leggingen nå foregår ved at jeg synger litt med han på armen, så legger jeg han ned i senga mens jeg fortsetter å synge og setter meg en meter unna. Han sutrer mens han står i senga, og nå de siste dagene har sutringa gått over til hylgråt, og jeg har tatt han opp dersom det ikke hjelper med å stryke på ryggen osv. Da sovner han nesten med en gang... Tips for hvordan jeg skal få senga til et trygt og godt sted å være? Noen som har vært i lignende situasjon? Jeg har lagt genseren min i senga, har bamse og koseklut, har gjort senga litt "mindre" og prøvd å gjøre det lunt og godt der. Grunnen til at jeg sitter inne hos han ved legging er en periode med seperasjonsangst da jeg begynte jobbe deltid, men denne er nok over nå. Han "klikker" hvis jeg går ut, og da klarer jeg nesten ikke å roe han igjen, og hvertfall ikke uten byssing. Så da er vi like langt... Sorry for at det ble veldig langt her, men håper noen har tatt seg tid til å lese gjennom å kanskje har noen tips på lur...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå