Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har høyere kolestrol.

Var på riksen i begynnelsen av mars, hadde da tatt blodprøver tidligere. Men det er "ingenting" å gjøre med kolestrolet. Det er så å si bare påvirket av gener. Du kan nok få piller for det, men om det hjelper er man ikke garantert.

PCOS skal ikke ha noe å si på kolestrol nivået ditt.

Det er viktigere med en bedre insulin nivå.

Lykke til hos legen!

Hei!

Takk for svarene deres! Mente jeg hadde lest det noen steder da jeg søkte om svar på hvorfor kolesterolet mitt økte i forbindelse med tak av ppiller (uten å endre kosthold).

Jeg har spurt en gang om d kan være en genetisk grunn - men da fikk jeg som svar at hvis d ikke var noen hjerteinfarkt i familien var d ikke genetisk...

Jeg får bare smøre meg med tålmodighet! Har time hos gyn 23 april for å gå igjennom blodprøvene mine.

God påske!

• 3 uker senere...

Nå fant jeg ut hvor jeg hadde lest om kolesterolet:

http://nhi.no/sykdommer/kvinne/svulster-og-cyster/polycystisk-ovariesyndrom-1377.html

"...I tillegg har mange høyt kolesterol og høyt blodtrykk. Alle disse forholdene er risikofaktorer får å få hjertekarsykdom senere i livet. Foruten å behandle symptomene på PCOS er det derfor svært viktig å sette i verk tiltak som minsker risikoen for fremtidig hjertekarsykdom."

Dette er en side min gynekolog anbefalte meg - så kan vel ikke bare være tull..

Har ny time på mandag!

God helg!

Hilsen spent meg!

• 2 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...