Gå til innhold

Snart 40 og prøver, nesten..

Anbefalte innlegg

Har 3 barn fra før men har aldri gitt opp håpet om at min kjære ville bli med på nr 4. Nå har han sagt ja til jeg blir 40 og vi har prøvd over ett år. Har hatt denne drømmen om 4 i alle år.

Men den siste tiden har han 'ikke orket' i den tiden det er størst sjanse til at noe kan skje. Og føler meg derfor nedfor pga dette. Jeg har ikke tatt det opp med han, for han har på en måte sagt at det er greit å få en til men han er ikke overiverig akkurat. Og spesielt ikke de siste månedene.

Jeg har tatt noen få el-tester histen og pisten, uten noen positive. Var hos gynekolog for noen måneder siden og han var positiv til at ting kunne skje.

Er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Bare la det gå sin gang og håpe på det beste eller ta en prat med min kjære. Er bare redd for hva han vil si.

Vi har jo tross alt 3 fra før (og burde være lykkelig nok med de) og jeg blir ikke yngre heller. Sliter også med overvekt som jeg veit jeg må jobbe hardere med. Men ikke lett å jobbe med noe når man har tankene et annet sted og det tynger.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143924133-snart-40-og-pr%C3%B8ver-nesten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne ha vært meg det der! Nærmer meg 40, har tre nydelige barn, men tror jammen jeg vil ha et til! Men ikke NOE problem med å motivere gubben her. Tvert i mot! :) Er jeg som er litt i tvil. Redd for hva omgivelsene sier når vi kommer med stor mage igjen. Har også problemer med vekten, og klarer heller ikke ta meg sammen. Minsten er 5 mnd. Så ikke kommet meg etter siste runde heller... Men alder tatt ibetraktning bør vi ikke vente...

Blitt veldig for gravid før. Lurer på hvor fort det går denne gangen! :)

Krysser fingre for deg!!!!

• 3 uker senere...

Jeg har også blitt lett gravid før. Bare ikke nå når man faktisk har en nesten grønt lys. Ble gravid på pilla for noen år siden og deretter på avhopping i svingen under et år etter det. Men nå har man "prøvd" i over et år og ingenting skjer.

Tenker også på hva folk sier og veit at mange er negative til det. Men veit at hvis jeg hadde blitt gravid hadde det gått nesten i glemmeboka av lykke.

Krysser fingrene for deg også :)

• 2 uker senere...

Gratulerer Vera prøver! Håper det går bra denne gangen!

Her er vi også på en "skjer det som skjer det" tanke. Det vil si - HAN er det, jeg ønsker intenst! Mistet i desember, så jeg er også veldig klar over at om jeg blir gravid igjen, er det ingen garantier.

Har egentlig gitt meg selv fram til sommeren - om ingenting har skjedd til da, får vi gi oss, tenker jeg. (men vi får se til sommeren hva jeg tenker da :-) )

Krysser fingrene for deg!! Håper virkelig at dere får det til snart. Jeg går litt i min egen boble her og har vel egentlig ikke helt innsett at det var to streker på sticksen.

Har bestilt legetime nå og håper jeg ikke må vente så lenge. Vil be om tidlig ultralyd, for orker ikke å vente til uke 12 og få negativt svar når man nesten føler seg trygg. Var sånn sist gang.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...