Gå til innhold

Folsyre og mange prøveperioder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi går nå inn i vår 3.pp og jeg har tatt folsyre et par måneder. Hva om det tar mange mnd før vi blir gravide? Dere som har prøvd ganske lenge, tar dere folsyre daglig hver pp? Så plutselig i dag at inntak av folsyre over tid kan øke risikoen for kreft! Vil jo tro det er snakk om større mengder da, men likevel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med oss som da prøver i over et år da?! ;) Eller alle gravide som er anbefalt å ta folsyre hele første trimester, pluss en tid i forveien for å bygge opp et depo i kroppen...?!

Nei, tror nok det heller er snakk om store mengder over (veldig) lang tid. Ikke de anbefalte doser vi tar. ;)

-Da er det mye annet vi utsetter oss for daglig som øker risokoen enda mer... ;)

Skrevet

Ikke dumt å kikke innom dette forumet fra tid til annen. Vi skal begynne prøvingen om et par ukers tid (Hjelp! Vår første =D), og trodde jeg burde begynne med folat samtidig som prøvingen, men nå må jeg visst en tur på apoteket i morgen. Takk erfarne damer!

Skrevet

Har spist folat i et år. Det kan hende jeg glemmer å ta det en dag av og til, og har vel hatt pausemåned en gang. Tror neppe det vil utgjøre noen risiko for andre enn et knøttlite mindretall som fra før har begynnende risiko for kreft (har lest dette ved en tidligere anledning).

Forventningsfull: wee så spennende, velkommen inn til oss! Start med folat nå du så har du sikra deg en god start, også føler du at du allerede er igang selv om dere fysisk ikke prøver før om noen uker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...