Gå til innhold

kan noen hjelpe, ang inkasso?

Anbefalte innlegg

Gjest Dotto
Skrevet

For mange mnd siden, så min venninne og jeg en reklame på internett, der be2 ( datingside ), skrev at man kunne prøve 1 uke gratis, uten noen forpliktelser. Hun gjorde meg til medlem, vi skøya oss i en uke, og når gratistiden var over, så var vi der ikke mer. Vi leste ikke noe før vi meldte meg inn, bare såg på reklamen.

For noen uker siden fikk jeg epost fra be2, der de sa at de ikke kunne trekke penger fra min konto. Hva faen, aldri oppgitt noe kontoinfo, og skal da heller ikke betale?? Nå er saken gått til inkasso, hva gjør jeg? Vil da ikke betale for en tjeneste jeg ikke har brukt?

Skrevet

Da må du gå inn på den siden det gjelder og lese det med liten skrift . For selvom du bare logget av så har dere vel ikke slettet konto? Dermed er du medlem fortsatt.

Send mail til kundeservice etter du har lest vilkårene til den evt siden dere var på..

Skrevet

Du burde nok lest vilkårene da du meldte deg inn for du kan banne på at det der står at du AKTIVT må melde deg ut så her er det nok bare å betale.

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Det aller første du må gjøre er å gå inn på siden dere brukte for å registrere deg, les om terms of use f.eks.. For slike sider er gjerne veldig sleipe, kan være så enkelt at dere skulle ha huket av ett eller annet som dere har oversett (står gjerne med mikroskopisk skrift, eller heeeeelt nederst i et hjørne. osv)

Finn ut hva dere egentlig godtok når dere meldte dere inn.

Når det er gjort, kontakt inkassobyrået (evnt en advokat etterhvert).

Men hvor i alle dager fikk de kontonummeret ditt fra? huff, skremmende :(

Skrevet

Ingenting er gratis... Du er selv ansvarlig for å sette deg inn i avtalevilkårene, og hvis du ikke har gjort det, så må du bare betale.

Skrevet

Trodde du at om du bare lot vær å logge inn etter uka var gått så var du ikke registrert som medlem lenger?

Selvfølgelig må du selv melde deg ut. Har ingen hensikt å kontakte inkassobyrået. Du har selv meldt deg inn på en betalingside, selvsagt må du betale da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...