Gå til innhold

Sydentur med barn i mai (Hellas)

Anbefalte innlegg

Noen som har vært i Hellas (nærmere bestemt Kreta) tidlig i mai med små barn? Vi vurdere å bestille en tur 9. mai, og lurer på om noen kan anbefale dette, eller har andre erfaringer..? Dagtemperaturen vil jo sikkert være ok for to små på 1,5 og 3 år, da det ikke er alt for varmt, men jeg er litt skeptisk til om det kanskje vil være litt vell kaldt i sjøen og i bassengene til de små, så tidlig i sesongen..?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143923987-sydentur-med-barn-i-mai-hellas/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi var på Kreta 3-10 mai for 3 år siden. Hadde med oss snuppa som da var 1,5 år. Vi badet og koste oss ved bassenget som var godt og varmt, ble ikke noen bading i sjøen. Temperaturene var greie på dagen, litt kjøligere på kveldene. Litt som en norsk sommer egentlig. Vi koste oss i hvrtfall og kunne godt dratt tilbake. Men da skal jeg sørge for skikkelig myggbeskyttelse;)

Vi var på chaniakysten, Agia Marina.

Jeg syntes egentlig temperaturen var helt grei. Ikke for varmt, ikke for kaldt. Slapp å smelte. Vi var på stranden, men badet ikke. Det blåser en del og stranden var ikke så veldig fin..... vet ikke om jeg hadde badet selv om temp. hadde vært bedre. Vi koste oss hverfall masse ved bassenget.

Annonse

Var på Kreta i fjor 26.april til 3 mai ca. (husker ikke eksakt). Deilig temperatur om dagen, vi badet og koste oss i bassengene, ble brune og pene ;). Men for kaldt i havet. Det gjorde ikke noe ettersom det var litt for store bölger for min smak.

Drar til Rhodos 13.mai i år...gleder oss!!

Været og temperatur kan være ustabilt så tidlig, men hvis dere er innstilt på det og ikke forventer at det er varmt og full sol hele ferien så er det sikkert fint å dra tidlig. Roligere, lite turister osv. Husk å ta med litt varmere klær, som genser, sokker etc. Kan være ganske kjølige kvelder og netter.

Var på korfu mndskifte mai / juni i fjord . Nydelig temp på dagen, litt kjølig om kvelden . Badet litt i sjøen , grei temperatur men en del bølger og vind .

Så ta med litt varmt tøy og belag dere på basseng og ikke Strand mtp at dere drar enda tidligere en vi gjorde :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...