Gå til innhold

Sv.kløe med forhøyede leververdier. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt enorm kløe de siste ukene, og jordmor sa at det meste sannsynlig var den ufarlige sorten, men anbefalte meg å dra til legen for å ta blodprøve. Legen sa akkurat det samme. Veldig sjelden det var forhøyede verdier i blodprøvene. jeg fikk med meg allergipiller for å svekke kløen og var fornøyd med det.

Så vi dro påpåskeferie som planlagt på fredag (fra Oslo til Trøndelag -12 timer i bil) legen ringte meg på veien og sa at det var forhøyede verdier. Etterpå ringte sykehuset og ville ha meg inn. Jeg forklarte at jeg var på vei til Trøndelag, og lurte på om det var greit med time uka over påske. Men det var det ikke. Jeg måtte komme på mandag. Om jeg ikke kom så var det på min egen risiko, så selvfølgelig skal jeg inn i morgen. Det kunne være fare både for meg og babyen( så vi kjører nedover i dag igjen)

Noen som har erfaringer med svangerskapskløe med forhøyede lever verdier?

Jeg blir jo veldig bekymret når sykehuset er så bestemt.........

Har selvfølgelig lest litt på Google, men er veldig mye forskjellig som står. Hadde vært fint med personlige erfaringer. Jeg har ingen aning om hvor høye verdiene er, så er egentlig ganske blank.

Heldigvis sparker babyen og det gjør meg litt tryggere.

God påske til alle sammen!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ha nok lav terskel for å ta deg inn. Og det er bra, selv om det ødelegger påsken for deg litt da. Bra de tar det på alvor:)

Er utrolig skjelden at disse leverprøvene er forhøyet. Legen min hadde tatt flere hundre og ingen var forhøyet, så du har vel hatt uflaks. Jeg klødde som en gal, men mine prøver far fine, så egentlig kan jeg ikke svare deg...

Håper påska blir fin for det!

Skrevet

Jeg hadde det i forrige svangerskap. Ble satt på medisiner og fulgt tett opp på sykehuset med UL, blodprøver etc. Ble satt i gang to uker før termin og alt gikk helt fint med både baby og meg :-) Viktig å få ned verdiene med medisiner hvis de er veldig forhøyede. Dette går helt sikkert veldig fint, men viktig at du får oppfølging på sykehuset.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...