itb Skrevet 1. april 2012 #1 Skrevet 1. april 2012 #1 javel? jeg har hatt vonde kramper siden kl. halv 4 i natt. De har kommet med ca 10 min. mellomrom med noen få unntak helt siden da... de har vært vonde, men ikke værre en veldig vonde menssmerter, jeg vet ikke om dette er maserier/kynnere eller rier..... slimproppen gikk nå i sta.....har liksom bestemt meg for å ikke ringe føden før det er ca. 7 min. mellom hver rie, er det dumt? bør jeg ringe før det? Er første gang. Nei, jeg forstår ikke når fødselen er i gang!
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 1. april 2012 #2 Skrevet 1. april 2012 Hvis du er usikker, så ringer du Bare å ringe, derfor de har telefon. Hvis de har endret smertenivå, så er det jo rier
Leirha Skrevet 1. april 2012 #3 Skrevet 1. april 2012 RIng og hør hvis du er usikker. Det høres jo ut som om noe skjer, men ikke som om fødselen er skikkelig igang, det virker mer som det er i begynner fasen, den skjulte fasen, og det kan ta en tid. Det er nok det de mener med at du kjenner at fødselen er igang, når dette går over til fødsel. Mange tror de er i fødsel fra første ri, men dette er feil, det er godt ut i forløpet at vi faktisk er i fødsel, og denne overgangen skal du kunne kjenne, da er du ikke i tvil lenger. Masse lykke til
Ikkesåallerværst Skrevet 1. april 2012 #4 Skrevet 1. april 2012 Som Leihra sier, den skjulte fasen/latensfasen kan ta tid. Jeg hadde mellom 10-15 min mellom hvert tak i 1,5 døgn før jeg var i såkalt fødsel (men det er jo jeg HELT uenig i . Du kan jo ringe selv om du ikke er i fødsel. Du kan få noen gode tips, eller hvis du går sånn lenge kan du spørre om å komme inn til en sjekk eller be en bønn om noe smertestillende. Høres uansett ut som det skjer noe, så lykke til
Scarlette Skrevet 1. april 2012 #5 Skrevet 1. april 2012 Når du har vondt og virkelig må ta deg sammen da er det på tide å ta en tur til sykehuset;) jeg å i 12 timer før det skjedde.. Lykke til
kaos83 Skrevet 1. april 2012 #6 Skrevet 1. april 2012 Yar hatt flere sånne netter. Med meg er det ,odningsrier. ... Har du rigt? Spent å høre hva de sier til deg..
mammantil3 Skrevet 1. april 2012 #7 Skrevet 1. april 2012 Man forstår ikke alltid når noe på gang, det fikk jeg erfare ved min første fødsel. Jeg var så opphengt i at alle sa dette til meg, at jeg kom alt for sent opp på sykehuset, hadde full åpning og jenta var ute etter 1 time, ble en traumatisk opplevelse for alle parter. Så denne gangen reiser jeg opp leeenge før!! Ta og ring og hør, eller reis avgårde
itb Skrevet 1. april 2012 Forfatter #8 Skrevet 1. april 2012 takk for svar alle sammen:) ting ga seg litt utover morgenen så jeg ringte ikke, i stede satte vi oss i bilen og kjørte 2, 5 timer "hjem" (bor i oslo, men mannen jobber, og all familie er i Skien så jeg booket meg inn her og på Ullevåll) gikk fint... nå har jeg bare vonde kynnere ca hvert 20 min. Blir nok ikke noe "aprilsøk" gitt:)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #9 Skrevet 1. april 2012 Man forstår ikke alltid når noe på gang, det fikk jeg erfare ved min første fødsel. Jeg var så opphengt i at alle sa dette til meg, at jeg kom alt for sent opp på sykehuset, hadde full åpning og jenta var ute etter 1 time, ble en traumatisk opplevelse for alle parter. Så denne gangen reiser jeg opp leeenge før!! Ta og ring og hør, eller reis avgårde Det er nok veldig individuelt hvor traumatisk en slik opplevelse det kan være. Jeg kom opp med på føden med full åpning og ungen var ute etter 35 min, og det var inkludert at jeg satt på gangen i 20 av de minuttene. Jeg har aldri tenkt over at det var noe traumatisk. MIne rier var like hele tiden, gikk ikke opp eller ned i styrke. Så jeg måtte bare reise opp, for det var rimelig intenst hele veien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå