Gå til innhold

er det sant at 2 fødsel går raskere en den første ??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Med første mann tok det 18 timer, jeg kom inn på føden med 3 cm. Med nr.2 så gikk alt veldig masse fortere,våkna i seks tida om morgenen av gode tak i magen, ringte føden og lurte på om vi kunne ta oss en tur inn å få sjekket, da jeg hadde vært inn to ganger før med ganske gode tak men blitt sendt hjem, og jeg bor 50 min fra sykehuset så er av den oppfatning at det er bedre å dra en gang for mye:)

Tok oss god tid, jeg dusja, og vi stoppet på veien å kjøpte oss litt frukost og var ganske sikre begge to på at dette var falsk alarm. Kom på føden halv åtte og hadde da 6cm åpning og og klokka 10.50 var jenta ute. Så den fødselen tok da litt under 5 timer.

Nå er jeg gravid med nr.3 det er 4 år siden siste fødsel og jeg er veldig spent på hvordan denne fødselen blir, om kroppe kjenner igjen tegnene og vet hva den skal gjøre eller om det tar lenger tid...

Dere må i alle fall ha lykke til alle sammen:)

Denne tråden nileste jeg mens jeg satt her høygravid og ventet på at lillegull skulle melde sin ankomst. Hadde et så inderlig håp om at det jeg hadde hørt om at fødsel nr 2 både var enklere og raskere enn nr 1. Nå etter å ha fått min skjønne skatt kan jeg meddele at for meg gikk det både fortere og enklere og jeg føler meg så glad!

Det tok mindre enn halvparten av tiden enn med nr 1, vi var forberedt på å være lenge på sykehuset som sist, men neida, her gikk det unna. Og riene var mye mer håndterbare, utrolige vonde, men likevel hadde jeg kontroll. Og enda bedre, jeg klarer faktisk å snakke om denne fødselen, og det kunne jeg gjøre rett etterpå om noen hadde spurt også for det var en helt annen opplevelse enn første gangen.

• 2 uker senere...

Min første fødsel varte i 2timer fra første rie, min neste fødsel blir hjemmefødsel om alt er som de skal være med svangerskapet. Vi har nå 2til3timer til nærmeste sykehus/fødestue, og jeg er ikke interessert i å kanskje måtte føde i en sykebil. Men jeg gleder med å håper at vi er så heldige at vi kan føde hjemme!:)

Annonse

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...