Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 siste timen vært meget svimmel, å nå ble jeg meget tungpustet og uvel i tillegg.... Noen som har vært borti dette...? Føler meg nesten nummen i kroppen :S
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #2 Skrevet 31. mars 2012 hver dag hele svangerskapet.. får bare beskjed om å ta det med ro..! men du burde sjekke blodtrykkfall el no!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #3 Skrevet 31. mars 2012 Angst? Hyperventilering? Utslitt? Eller kan det i verste fall være hjerteproblemer, men sannsynligvis ikke. Ta den en tur på legevakten du, med taxi hvis ingen kan kjøre deg. Greit å få det sjekket.
Gullunger Skrevet 31. mars 2012 #4 Skrevet 31. mars 2012 Hvor lang er du på vei? Hvis det ikke går over ville jeg ringt legevakten. Jeg hadde slike symptomer mot slutten av min andre graviditet, og som vedvarte. Da ble jeg sendt til en ekstra ultralyd pga mistanke om svangerskapsforgiftning. Heldigvis var det ikke noe galt.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #5 Skrevet 31. mars 2012 19.32: Såpass, ja da skal jeg se det ann litt til ;-) 19.34 : Ingen angst eller slikt her.. det kom nå sånn helt uten videre. Vet fra før at jeg har ett litt lavt blodtrykk, ble målt i går å var da helt fint. Er også litt tett fra før, men har ikke vært borti dette sånn sett.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #6 Skrevet 31. mars 2012 Hvor lang er du på vei? Hvis det ikke går over ville jeg ringt legevakten. Jeg hadde slike symptomer mot slutten av min andre graviditet, og som vedvarte. Da ble jeg sendt til en ekstra ultralyd pga mistanke om svangerskapsforgiftning. Heldigvis var det ikke noe galt. Er 25 +3
Gullunger Skrevet 31. mars 2012 #7 Skrevet 31. mars 2012 Hvor lang er du på vei? Hvis det ikke går over ville jeg ringt legevakten. Jeg hadde slike symptomer mot slutten av min andre graviditet, og som vedvarte. Da ble jeg sendt til en ekstra ultralyd pga mistanke om svangerskapsforgiftning. Heldigvis var det ikke noe galt. Er 25 +3 Ok, jeg var kommet mye lengre. Men nå har jeg lest i svangerskapsboken at men ALLTID skal kontakte lege, jordmor eller sykehus "ved hodepine, plutselig kvalme og uvelhet etter uke 20". Synes du skal ta en telefon. Så får du høre hva de mener.
Gjest Shanti ♥ Skrevet 31. mars 2012 #8 Skrevet 31. mars 2012 Mest sannsynlig: Uttørket, bare lavt svangerskapsblodtrykk, eller angstanfall kanskje.. Worst case: Lungeemboli/blodpropp.. Er jo ekstra utsatt for det i svangerskapet. Ta kontakt med legevakta, du. God bedring!!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #9 Skrevet 31. mars 2012 Takk alle sammen Har snakket med legevakten å venter på at legen ringer tilbake. (har ett godt stykke å kjøre, å vil helst ikke kjøre uansett.) Det virker som det har roet seg veldig. Tror selv det er bare lavt blodtykk rett å slett, i går va det på 103/80, så det ligger jo litt i grenseland for lavt. å som sagt, er tett fra før også. Men ble litt urolig istad når det sto på som verst!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #11 Skrevet 31. mars 2012 Er 103/80 lavt? Jeg ligger på 90/60 og JM sier det er helt normalt??
Gullunger Skrevet 31. mars 2012 #12 Skrevet 31. mars 2012 Jeg pleier å ligge på 90/50 og det går helt fint.... Har hatt så lav blodtrykk i hele mitt liv.
Susanne85 Skrevet 31. mars 2012 #13 Skrevet 31. mars 2012 90/60 er lavt, men ikke faretruende lavt. Normalt BT ligger på 120/80, og det er undertrykket de evt,bekymrer seg for,
gutt11spire12 Skrevet 1. april 2012 #14 Skrevet 1. april 2012 Hadde det sånn hver dag fra uke 4-38 med førstemann, og det begynte igjen i forrige uke med denne krabaten. Litt ekkelt er det, men bekymrer meg ingenting, forrige gang var det pga veldig lavt blodtrykk og blodsukker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå