Gå til innhold

dere som har vært på tidlig ul, hvor "stort" var barnet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

[quote name=Barn 3 :)' timestamp='1333219359' post='144122354]

eg var på ul i uke 7 og foster var 2,5 cm... eg synst sjøl de hørtest stort ut men?? er eg lenger på vei? en no snart 14 uker da men har tenkt på de siden da.. skal snart på vanlig ul da :)

det var mye ja :) i mi bok tilsvarer det ni fullgåtte uker. Blir spennende å se på ny ul da om du blir flyttet frem!

ja eg begynde og tru at han kansje meinte fosteret var 7 uker og ikkje at eg var 7 uker? eller er de feil? ja blir spennende og sjå... for eg tror de sjøl at eg blei gravid rett etter mensen pga eggløsningslim i 2-3 dager :)

Annonse

Jeg var på ul og fikk beskjed om at knøttet var 1 cm og var da 7+0. Er det knøttet som var sju uker eller meg??

Det er alltid mors uker en snakker om i et svangerskap, så det er du som er 7 uker og fosteret 5.

Gjest Shanti ♥

Det skal faktisk være ganske små individuelle variasjoner tidlig, og hvis man får et godt mål, som ikke alltid er lett hvis fosteret ligger skrått feks, skal det være et slingringsmonn på bare +-4 dager. Hvis det er VELDIG tidlig (fosteret er under 10 mm osv) blir det jo enda litt mer unøyaktig. I tillegg har forskjellige gynekologer (og ultralydmaskinene deres) ulike tabeller som varierer med ca 3 dager. En fin regel er å ta 6 (eller 6,5 avhengig av tabell/metode) uker og legge til 1 mm per dag.

Var på UL da fosteret var 7,5 mm - fikk da beskjed om at jeg var 7+0. Igjen da jeg etter denne beregninga mente jeg var 9+3, fosteret var da 23,9 mm, og maskina til gynekologen mente jeg var 9+0. Etter antall dager mellom UL-ene hadde astronauten vokst nøyaktig så mye som forventet (1mm/dag). Siste UL 12+3, fikk da fosterlengde 58mm som tilsvarer 12+2, og BPD 21mm som tilsvarer 12+3, men BPD er et dårligere mål.

Det enkleste er kanskje å forholde seg til e-snurra, som jo er norsk.. http://www.nsfm.no/esnurra/1.php .. ellers hadde jeg også god nytte av denne... http://www.baby2see....cal/charts.html

Endret av Shanti ♥

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...