Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde forsamtale 12 mars, og skulle rett og slett naturen gå sin gang, og vente til mensen kom av seg selv. I går var det litt spotting, så da regnet jeg med at den skulle komme i løpet av dagen i dag eller i morgen. Og helt rett, i dag var den i full gang, og STORfornøyd ringte jeg til Haugesund (som har gitt beskjed om at de er åpen om lørdager), for å finne ut at de begynte på påskeferie i går, og er tilbake 9 april.... Jaha, jeg skulle jo liksom begynne på primolut når mensen tredde i gang?

Er det ingenting annet å gjøre enn å vente til påsken er over? Må vi stå over enda en syklus da, siden vi da tydeligvis ikke kan følge opprinnelig plan når de er gått på ferie?

Hrmf, fine fine lørdagen ble plutselig litt rævva asså...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du medisin? Vi på st.olavs for medisin før sånne stenge-tider og da kan man bare ringe inn mensen og gi beskjed til svareren at jeg har fått mens og jeg begynner på medisin som avtalt. Er det likedans der du holder til? Har du ikke avtalt med klinikken hva som skal skje?

Skrevet

Jeg mener å huske at jeg skulle begynne på medisinen når jeg fikk mensen, mens samboeren mente det ikke var tilfelle. Så derfor er det enda mer frustrerende at de var gått på ferie en dag for "tidlig", eller at jeg fikk mensen en dag for seint..

Utrolig kjedelig hvis vi må vente en ekstra syklus på grunn av det altså...

Skrevet

Rare greier, men har du ikke primolut liggende?

Skrevet

Foresten, hvorfor primolut??

Skrevet

Jeg lurte også på hvorfor primolut..? Holder til i Haugesund, startet med primolut 26. mars og kan forvente mens til slutten av uken, de sa jeg bare skulle begynne på medisinene for det om det va stengt og ta kontakt samme dag som de åpner igjen, men da er det jo bare noen dager til de åpner... så jeg vet ikke hvordan dette blir for deg...

Kjipt viss du må vente en syklus da, vi har jo ingen tid å miste akuratt! :)

Skrevet

Jo, har primolut klar.. Men vet ikke om eg skal begynne på den nå, eller om eg skal vente. Eg har PCOS, kanskje derfor eg får primolut?

Skrevet

Herregud...... Eg mente jo PUREGON, ikke Primolut..... Masse nye ord å lære seg her, går fort i surr!! Hehehe... :D

Skrevet

aha :) ja, skjønte ikke helt hvorfor du skulle stoppe mensen når du først har fått den !! :P

Dumt at du ikke fått ordentlig beskjed.... :/ ingen tid å miste nei

Skrevet

Hehe! Skjønner at det går surr i medisinene!! Så mange som begynner på P også! :P Håper du får noen gode svar av noen :)

Skrevet

Syns godt de kunne hatt backup på telefon iallefall, spesielt når det er 11 dager fri de skal ha...

Skrevet

Har du ikke fått behandlingsopplegget i posten? På Haukeland får man det, slik at man vet nøyaktig hvilken dag og klokkeslett man skal begynne på medisinene :)

Skal du ha lang protokoll er det jo ikke noe hast, men hvis det er kort blir det annerledes ja :)

Håper virkelig at det ordner seg, slik at dere ikke må vente til neste mens! Lykke til!

Skrevet

Det er nok kort regime vi skal i gang med, så dette var virkelig trasig. Angrer som noen hunder på at vi ikke ringte i går, når eg kjente at mensen var i anmarsj.. Vi hadde jo fått beskjed om at de var åpne på lørdager, og trodde ikke de tok en ekstra lørdag i forbindelse med påsken. Shit au!

Skrevet

Normalt for kortregime på puregon er oppstart dag 2-3 i mensperioden. Vet du hvor mye du skal ta?

Skrevet

Ja, fikk beskjed om 100, liten dose da de var redde for evt overstimulering pga pcos.. Da skulle eg vel egentlig begynt på mandag-tirsdag, hvis eg bare hadde fått tak i dem i dag...

Skrevet

Jeg fikk ikke forsøk på kommende syklus (mensen any momen now) på st olavs pga at de var stengt. Jeg må pent vente en ekstra måned. Jeg skal ha kort regime, da må de visstnok sjekke ultralydtimer og slikt før de sier når oppstart er (det varierer helt sikkert det også...), men på langt regime er det enklere virker det som. Bittert, men ikke sikkert du er i samme situasjon som meg da! Lykke til!

Skrevet

Hei!

De gangene jeg har hatt kort regime har jeg vært inne til ultralydkontroll på dag 4 etter oppstart med puregon, dvs syklusdag 7 evt 8. Du skal sikkert også starte med sprøyter som hemmer eggløsningen, og dette ville du fått beskjed om på ul-kontroll. Har du samme opplegg som jeg har hatt, synes jeg dessverre det høres fornuftig ut å stå over denne syklusen.

Skrevet

Hvordan går det med dere ?

Skrevet

Vi venter nå på at det skal bli tirsdag, og de åpner igjen, slik at vi kan ringe å høre hvilken plan de legger for oss. :) Det var veldig kjedelig sist fredag/lørdag, men nå er det jo snart tirsdag, så det går vel helst bra. :) Gleder meg til samtalen, å få litt mer visshet i hva som faktisk skal skje fremover.

Takk som spør!! ;)

Skrevet

Håper det ordner seg fort for dere, og at dere får startet så fort som mulig! :) Utrolig kjipt med dissa påske-tidene når man er avhengig av å få snakke med noen og avtale noe...

Om det er Puregon du skal begynne med nå, så kan det jo være vi er i gang omtrent samtidig? Jeg skal begynne på Primolut nå den 12., og så Puregon ca 25., så time ut i mai. Krysser fingrene for at det går fort for oss alle! :D

God påske alle sammen! ;)

Skrevet

Håper det blir en gode nyheter på tirsdag da!!! :) Hold oss oppdatert! :)

Skrevet

Vi er ganske så spent på morgendagens telefon nå, kjenner det godt i hele systemet! Hehe.. Håper dere har hatt en flott påske, skriver igjen her i morgen.. ;)

Skrevet

Ringte i dag morges, men eg var tydeligvis ikke den eneste... 20 minutter før eg kom gjennom. De fikk notert seg dato for mens, og skulle ringe opp igjen med planen. Venter enda eg! Hun nevnte noe med uke 21, så da blir det sikkert uttak/innsett i slutten av mai. :) *spennende*

Skrevet

Åh, ja nÅ bli det spennende :)

Skrevet

Tjoheiii, ringte opp igjen i dag, da de aaaaldri ringte tilbake (stakkars damer, de er sikkert overarbeidet, og blir overøst med telefoner fra galne høner hele dagen..), og fikk vite at det blir uke 19 i stedet pga en avbestilling. Så i MORGEN faktisk, begynner eg på primolut, og regner med å få mens den 24/25 april, og så er det vel hormonkur deluxe.. Guuuh kor gøy!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...