kinaputten Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Er det mange av dere som bor i sentrum og har små barn? Fungerer det godt? Blir visst litt flytting på oss igjen og mannen min vil bo nært jobben som er i sentrum. Vi er jo vant til å bo mere landlig både i spania og i norge men vi har bodd i oslo for mange år siden og da på majorstua/frogner. Jeg tenker med en gang, å nei, lillemann kan ikke leke ute når han blir større. Innspill?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #2 Skrevet 31. mars 2012 Går kjempefint! Bor på et rolig område av grunerløkka, her er det alltid ungeskrål i gata og lite trafikk. Men ville ikke bodd hvor som helst med små barn altså... Mange kjipe områder i Oslo...
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #4 Skrevet 31. mars 2012 Er jo sikkert en smaksak, og jeg er vel egentlig litt østkantforkjemper. Av den grunn at jeg trives i en avslappet atmosfære og å skravle med naboen. Litt mer folkelig på østkanten føler jeg. Vi bor på Rodeløkka, og synes dette er et supert område, med hovedsakelig gammel trehusbebyggelse, og mye koselige naboer! Ellers er kampen fint, og deler av gamlebyen er også et område med mye barn og de jeg kjenner som bor der trives godt. Sagene/Bjølsen er også supert! Hakket lengre unna har du jo Ekeberg, som er fantastisk for barnefamilier, Evt Grefsen, også litt lengre unna... Jeg personlig kunne ikke tenkt meg å bo på Tøyen/Grønland eller innenfor ring 1 generelt, og heller ikke masete Majorstuen. Er heller ikke så glad i torshov, men det er nok litt up and coming og mange liker seg der. Er så mange steder! Hvilke områder har dere tenkt på?
kinaputten Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2012 Er jo sikkert en smaksak, og jeg er vel egentlig litt østkantforkjemper. Av den grunn at jeg trives i en avslappet atmosfære og å skravle med naboen. Litt mer folkelig på østkanten føler jeg. Vi bor på Rodeløkka, og synes dette er et supert område, med hovedsakelig gammel trehusbebyggelse, og mye koselige naboer! Ellers er kampen fint, og deler av gamlebyen er også et område med mye barn og de jeg kjenner som bor der trives godt. Sagene/Bjølsen er også supert! Hakket lengre unna har du jo Ekeberg, som er fantastisk for barnefamilier, Evt Grefsen, også litt lengre unna... Jeg personlig kunne ikke tenkt meg å bo på Tøyen/Grønland eller innenfor ring 1 generelt, og heller ikke masete Majorstuen. Er heller ikke så glad i torshov, men det er nok litt up and coming og mange liker seg der. Er så mange steder! Hvilke områder har dere tenkt på? tusen tak for tilbakemelding, er så lenge siden vi bodde i oslo og mye har forandret seg siden da. JObben hans er i bogstadveien og han har lyst å kunne gå på jobb. Han skal reise mye og det blir mange arrangementer han må være med på, derfor vil han at det skal være lett å komme seg hjem etter jobb. Så steder som er i gangavstand/sykkelavstand fra bogstadveien og som er trivelige omr egnet for barn. Vi skal ta kontakt med megler for å sette om visninger så snart som mulig. Spennende
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #6 Skrevet 31. mars 2012 Aha, men det er jo flere områder på Frogner som er veldig fine! Prisene er jo deretter... Eller hva med Ullevål? Vindern? Høyere prisnivå enn de fine områdene på østkanten, men fine områder for barn å vokse opp er jeg hel sikker på
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 31. mars 2012 #7 Skrevet 31. mars 2012 Hva er prisvivået deres da? Jeg har vokst opp i Oslo og jeg elsker byen. Jeg flyttet til Lambertseter i dag faktisk her syntes jeg det er super gyggelig, dog ikke gåavstand til Majorstuen. 10 min utenfor, men fremdeles Oslo. Jeg ville ikke bodd på Majorstuen med barn, det er så bråkete der føler jeg. Vinderen derimot er det jo veldig hyggelig. Har lekt mye der som barn da jeg vokste opp på Holmenkollen. Om det må være gåavstand er det jo litt værre da, men ellers ville jeg vel tittet på Skillebekk, er så deilig nære havet! Ullevål Hageby, Bjølsen som hun over her nevner er virkelig super hyggelig, kan gå, men blir en lang tur da. =)
kinaputten Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 31. mars 2012 Hva er prisvivået deres da? Jeg har vokst opp i Oslo og jeg elsker byen. Jeg flyttet til Lambertseter i dag faktisk her syntes jeg det er super gyggelig, dog ikke gåavstand til Majorstuen. 10 min utenfor, men fremdeles Oslo. Jeg ville ikke bodd på Majorstuen med barn, det er så bråkete der føler jeg. Vinderen derimot er det jo veldig hyggelig. Har lekt mye der som barn da jeg vokste opp på Holmenkollen. Om det må være gåavstand er det jo litt værre da, men ellers ville jeg vel tittet på Skillebekk, er så deilig nære havet! Ullevål Hageby, Bjølsen som hun over her nevner er virkelig super hyggelig, kan gå, men blir en lang tur da. =) da får han bare trimme litt da:) har han bare godt av, hehe vil helst bo i et barnevennlig ikke bråkete omr, så setter pris på tilbakemeldinger fra dere.
kinaputten Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 31. mars 2012 hehe stakkars mannen min, jeg bomaderer han med aktuelle leiligheter i disse omr som dere har nevnt, han får ikke gjort annet enn å lese mails fra meg
Gjest Kira med en av hver Skrevet 31. mars 2012 #10 Skrevet 31. mars 2012 Nå har jeg ikke bodd i sentrum med barn, men har bodd endel forskjellige steder i Oslo. Jeg bodde 2 år på Bjølsen da jeg studerte, og vil også trekke frem det som et flott sted. Massevis av "grønne lunger" som blant annet Voldsløkka, hvor det kryr av barn i helgene/på kveldene. Det samme gjelder Sagene og Ullevål Hageby. Eneste negative jeg kan si om området, er at man hører endel av ambulansene som kjører til og fra Ullevål sykehus. Men etterhvert blir man vant til det;) Vil forresten også trekke frem St.Hanshaugen som et flott sted. Jeg trives kjempe godt der. Så ville sett på bolig i disse områdene, og det går helt fint for mannen din å sykle til jobb ihvertfall. Tror jeg brukte omkring 15-20 min på å sykle fra Bjølsen til Majorstuen... og jeg er skikkelig utrent
enits40 Skrevet 1. april 2012 #11 Skrevet 1. april 2012 Så morsomt at dere planlegger Oslo, kan anbefales! :-) Selv bor jeg litt utenfor sentrum, og har egentlig ikke så mye erfaring med veldig sentrumsnære områder, men synes generelt det er mange parker og nærhet til marka i hele byen! Og hvis man tenker sykkelavstand, snarere enn gåavstand, blir jo mange områder aktuelle! Lykke til med boligjakt!!! klem fra meg
kinaputten Skrevet 1. april 2012 Forfatter #12 Skrevet 1. april 2012 Så morsomt at dere planlegger Oslo, kan anbefales! :-) Selv bor jeg litt utenfor sentrum, og har egentlig ikke så mye erfaring med veldig sentrumsnære områder, men synes generelt det er mange parker og nærhet til marka i hele byen! Og hvis man tenker sykkelavstand, snarere enn gåavstand, blir jo mange områder aktuelle! Lykke til med boligjakt!!! klem fra meg jeg er igang med å glede meg, lager lister i hodet (som vanlig) og tenker på alt mulig nødvendig og sikkert unødvendig. Vi får stelle istand baby/smårolling treff når jeg er på plass
Skaubinna Skrevet 2. april 2012 #13 Skrevet 2. april 2012 Kommer dere nedover????? Så hyggelig da!!! Da må vi møtes, hadde vært kjempekoselig! Lykke til med innflytt og leilighetsjakt
kinaputten Skrevet 2. april 2012 Forfatter #14 Skrevet 2. april 2012 Kommer dere nedover????? Så hyggelig da!!! Da må vi møtes, hadde vært kjempekoselig! Lykke til med innflytt og leilighetsjakt jeg er med på å møtes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå