Marius og Jonas! Skrevet 2. april 2012 #26 Skrevet 2. april 2012 Småtrollene min heter Marius og Jonas. Marius er storebror, og het vel Marius siden han var en liten spire inni magen min. Det var aldri aktuelt med noe annet navn. Og da lillebror kom, så ville vi ha et navn i samme stil og sjanger som storebror, så da ble det Jonas. Vi ville ha enkle norske navn uten bokstavene Æ, Ø eller å, og vi ville heller ikke ha doble navn. Syns også at det er fint at barna har navn som de selv lett kan lÆre å både uttale og senere skrive, og vi ville ha navn som ikke alltid skrives feil fordi det er 1000 forskjellige varianter av navnet.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #27 Skrevet 2. april 2012 Aksel og Eline, for jeg syntes de var fine.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 2. april 2012 #28 Skrevet 2. april 2012 Louise og Nora. fordi vi ville ha navn som var både norske og arabiske samtidig:)
Dini Skrevet 2. april 2012 #29 Skrevet 2. april 2012 Oda-Sofie =) Sofie var mellommnavnet til min farmor som jeg var veldig glad i, og Oda kom samboeren min på og kombinasjonen syns vi var vakkert rett og slett. Selv om Sofie er et mye bruktt navn for tiden
Von Hertelhofen Skrevet 2. april 2012 #30 Skrevet 2. april 2012 Aksel og Eline, for jeg syntes de var fine. var det meningen å rime? hihi
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #31 Skrevet 2. april 2012 Mine 2 heter William og Ailo Victor. William fikk det navnet fordi det var det eneste vi ble enige om+ at vi ville ha et engelsk/irsk navn for min bestemor er irsk. Ailo Victor het Arthur i magen, men 1 uke før han ble født kom vi over navnet Ailo og satt det på lista og når vi endelig fikk hilst på han var han bare en Ailo Min mann sin bestemor var samisk så siden William fikk et engelsk navn etter min slekt, så gikk vi utifra min manns slekt denne gangen. Og når Ailo var 3 uker fant jeg ut at Ailo er et annet navn for Helge som min far het, så det var en stor bonus Victor fordi vi syns det er fint og pga at storebror ikke fikk 2 navn som jeg ville, fikk lillebror det. Hørte du om Ailo navnet her inne?
Mayken Skrevet 2. april 2012 #32 Skrevet 2. april 2012 Jeg kjenner da flust av barn som heter Isak...!! Ingen her hos oss, i hvertfall ikke som jeg har hørt og ikke på hans alder. Er en del navn som går igjen og man bruker første bokstav i etternavnet i tillegg for å skille dem ut. Det har vi forsøkt å unngå.
ormeynglet Skrevet 3. april 2012 #33 Skrevet 3. april 2012 Mine 4 jenter heter Vårin, Ylva, Emmeli og Linde. Navn jeg synes var fine rett og slett. Linde var det ei her inne som foreslo for meg. Vårin er vår største, og det navnet hadde jeg likt i mange år. Emmeli ble bestemt av mannen, og Ylva kom bare av seg selv:)
missnordheim Skrevet 3. april 2012 #34 Skrevet 3. april 2012 mine gutter heter Tom Andre(oppkalling). min andre sønn heter Alex Matheo. det kom etter noen timer etter han var født
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #35 Skrevet 3. april 2012 William Alexander og Sarah Elise. Vi har hatt vanskelig for å bestemme oss begge ganger. Ingen av navnene har vært på lista vår før de ble født, bortsett fra mellomnavnene. Vi har dog vært enige om at navnene skulle uttales like godt på engelsk som på norsk. Pappaen hadde Alexander på sin liste, men det var ikke noe jeg kunne tenke meg, men når William dukket opp(forslag fra nybakt tante), syns vi Alexander passet greit til. Samt at William så ut til å være et populært navn den tiden, så hvis flere i bhg/skolen hadde samme navn kunne det være greit å skille de med et mellomnavn. Navnet Sarah bare dukket (uventet) opp når jeg hadde fått sett litt på henne de første timene etter fødselen. Egentlig ikke min type navn, men klarte liksom ikke legge det fra meg heller når det kom ned i hodet som det gjorde. Brukte flere uker på å bli vant til det før vi bestemte oss. Vi hadde også 2-3 andre navn som var veldig aktuelle. Elise er oppkalling etter meg og har vært aktuelt å bruke som mellomnavn til nesten alle navnene vi hadde på lista vår. Avslørende navn, så hvis jeg har noen kjente her inne så vet de nå at jeg også er her . Min sønn heter også William Aleksander. Flaks at de ikke går i samme barnehage da;-)
Gidder ikke! Skrevet 3. april 2012 #36 Skrevet 3. april 2012 Nå er det vel en fare for å bli gjenkjent her inne, om noen som kjenner meg også henger her. Men det gjør ikke no' Min eldste heter Nataniel og det er litt flaut å innrømme at jeg falt dypt og inderlig for det navnet da jeg var mye yngre og leste Sagaen om isfolket, hehe. Ble aldri kvitt navnet og da vi fikk en sønn var mannen heldigvis enig! Jenta vår hadde hett Live om det ikke var for at hennes veldig tilstedeværende tante også heter det, det er et av de fineste navnene jeg vet om. Ville dog ikke ha lille-Live og store-Live, så da ble det Olivia Det var det eneste navnet vi likte begge to, veldig fornøyd med det!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 3. april 2012 #37 Skrevet 3. april 2012 Mine 2 heter William og Ailo Victor. William fikk det navnet fordi det var det eneste vi ble enige om+ at vi ville ha et engelsk/irsk navn for min bestemor er irsk. Ailo Victor het Arthur i magen, men 1 uke før han ble født kom vi over navnet Ailo og satt det på lista og når vi endelig fikk hilst på han var han bare en Ailo Min mann sin bestemor var samisk så siden William fikk et engelsk navn etter min slekt, så gikk vi utifra min manns slekt denne gangen. Og når Ailo var 3 uker fant jeg ut at Ailo er et annet navn for Helge som min far het, så det var en stor bonus Victor fordi vi syns det er fint og pga at storebror ikke fikk 2 navn som jeg ville, fikk lillebror det. Hørte du om Ailo navnet her inne? Nei.
Gidder ikke! Skrevet 3. april 2012 #38 Skrevet 3. april 2012 For noen nydelige navn og sammen var de veldig fine!
Gidder ikke! Skrevet 3. april 2012 #39 Skrevet 3. april 2012 Haha, har ikke helt skjønt hvordan jeg siterer fra iphonen, mente Vårin, Emmeli, Ylva og Linde
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #40 Skrevet 3. april 2012 Mine 4 jenter heter Vårin, Ylva, Emmeli og Linde. Navn jeg synes var fine rett og slett. Linde var det ei her inne som foreslo for meg. Vårin er vår største, og det navnet hadde jeg likt i mange år. Emmeli ble bestemt av mannen, og Ylva kom bare av seg selv:) Bor du i oppland? vil ikke skrive stedsnavnet akkuratt her, men har hørt navn på et søskenpar som har sammen navn som dine to eldste. Mulig det bare er tilfeldig da, men litt spesielle navn til at flere skulle velge samme navn på sine barn.
Bondejenta Skrevet 3. april 2012 #41 Skrevet 3. april 2012 Staute norske namn på mine håpefulle. Petter, Johanne, Astrid og Elsa. Uten meir om eller men. Eg heiter noko aldeles grusomt, så borna mine fekk heldigvis flotte namn he he
Lammelåret Skrevet 3. april 2012 #42 Skrevet 3. april 2012 Flere brødmåltider? Havresuppe faller kanskje i smak?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #43 Skrevet 3. april 2012 Wilhelmine =) (Delvis oppkalling etter pappaen. Syns det er fint at hun har et navn som ikke altfor mange har)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2012 #44 Skrevet 3. april 2012 Når 1% av norske guttebarn født i 2011 heter Isak, så tror jeg ikke man kan si at ikke så mange heter det... Det er jo et skikkelig "navnetoppen-navn". http://www.ssb.no/em...utter/isak.html
ormeynglet Skrevet 3. april 2012 #45 Skrevet 3. april 2012 Mine 4 jenter heter Vårin, Ylva, Emmeli og Linde. Navn jeg synes var fine rett og slett. Linde var det ei her inne som foreslo for meg. Vårin er vår største, og det navnet hadde jeg likt i mange år. Emmeli ble bestemt av mannen, og Ylva kom bare av seg selv:) Bor du i oppland? vil ikke skrive stedsnavnet akkuratt her, men har hørt navn på et søskenpar som har sammen navn som dine to eldste. Mulig det bare er tilfeldig da, men litt spesielle navn til at flere skulle velge samme navn på sine barn. Nei, jeg gjør ikke det. Bor i Trøndelag:)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 4. april 2012 #46 Skrevet 4. april 2012 Jentene mine heter Cornelia, Marina og Olivia. Navnet Cornelia forelsket jeg meg i da jeg var 15 og visste at om jeg noengang fikk en datter så skulle hun hete det. Mannen min syntes Marina var fint så jeg lovet han å kalle opp en eventuell lillesøster til det. Olivia likte jeg bedre og bedre da jeg gikk gravid med Marina, men siden hun allerede hadde fått et navn ble vi enige om at den eventuelle tredje jenta skulle få det navnet:)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2012 #47 Skrevet 4. april 2012 Lillemor heter Thea Emilie. Vi var innom andre navn fordi vi ikke ønsket ettåring navnetoppen, noe begge to er, men det er nå en gang slik at det som har satt seg fast det sitter godt.... Blir det gutt neste gang tenker vi på Oscar, eller Albert (begge deler er oppkalling av oldeforeldre til barnet). Jente vil vi ha Hedda, Tiril eller Vilde
Anja83 Skrevet 4. april 2012 #48 Skrevet 4. april 2012 Mine heter Sarah, Adam og Frida. Er veldig glad i alle navnene, kanskje spesielt med Adam siden jeg ikke vet om noen andre barn som heter det.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 4. april 2012 #50 Skrevet 4. april 2012 Min nydelige lille jente heter Sophia!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå