Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Hadde vært gøy å hørt alle de fine navnene der ut? Hva heter barna dine og hvorfor heter de akuratt det?(om det er en historie bak det)
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #2 Skrevet 31. mars 2012 William Alexander og Sarah Elise. Vi har hatt vanskelig for å bestemme oss begge ganger. Ingen av navnene har vært på lista vår før de ble født, bortsett fra mellomnavnene. Vi har dog vært enige om at navnene skulle uttales like godt på engelsk som på norsk. Pappaen hadde Alexander på sin liste, men det var ikke noe jeg kunne tenke meg, men når William dukket opp(forslag fra nybakt tante), syns vi Alexander passet greit til. Samt at William så ut til å være et populært navn den tiden, så hvis flere i bhg/skolen hadde samme navn kunne det være greit å skille de med et mellomnavn. Navnet Sarah bare dukket (uventet) opp når jeg hadde fått sett litt på henne de første timene etter fødselen. Egentlig ikke min type navn, men klarte liksom ikke legge det fra meg heller når det kom ned i hodet som det gjorde. Brukte flere uker på å bli vant til det før vi bestemte oss. Vi hadde også 2-3 andre navn som var veldig aktuelle. Elise er oppkalling etter meg og har vært aktuelt å bruke som mellomnavn til nesten alle navnene vi hadde på lista vår. Avslørende navn, så hvis jeg har noen kjente her inne så vet de nå at jeg også er her .
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 31. mars 2012 #3 Skrevet 31. mars 2012 Englebarna våre heter Amalie og Peder. Amalie har ingen "bedre grunn" til sitt navn enn at vi likte det navnet, Peder er oppkalt etter farfaren til samboeren. Er godt vi ga de navn fra ultralyden av, så vi hadde navn å sette på gravstenen dems, og ikke trengte å finne navn til dem når vi var i sorg <3 Lillebroren dems heter Guttorm. De fleste rynker nok på nesa av dette navnet, men vi synes det er nyderlig, spesielt pga betydningen av navnet, og betydningen for oss Da jeg ble gravid igjen etter tapet av tvillingene våre, og vi fikk vite det var en gutt, så ville vi gi han et sterkt navn, samtidig som vi gjerne ville gi norskt navn. Jeg kom over navnet Guttorm, og dets betydning: Guttorm var Odins beste kriger, han voktet Odins høyre side og lot seg aldri beseire Vi trengte et sterkt navn til sønnen vår, med et håp om at det kunne gi han ekstra krefter til å holde ut og overleve svangerskapet. Når han ble født så vi fort at han var en stor gutt, og han var utrolig sterk. Rett etter fødselen løftet han hodet og gransket oss i nesten et minutt før han la ned igjen hodet! <3 Lillesøster heter Elida, oppkalt etter min mormor. Jeg har aldri møtt min mormor, hun døde lenge før jeg ble født, men alle som kjente henne sier hun er et av de snilleste menneskene de har møtt, hun var god og varm mot andre,. Jeg ville ære denne kvinnen jeg desverre aldri fikk møte, og min samboer syntes navnet var nyderlig. Min mor er nok ekstra stolt over navn valget vårt <3
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 31. mars 2012 #4 Skrevet 31. mars 2012 Mine 2 heter William og Ailo Victor. William fikk det navnet fordi det var det eneste vi ble enige om+ at vi ville ha et engelsk/irsk navn for min bestemor er irsk. Ailo Victor het Arthur i magen, men 1 uke før han ble født kom vi over navnet Ailo og satt det på lista og når vi endelig fikk hilst på han var han bare en Ailo Min mann sin bestemor var samisk så siden William fikk et engelsk navn etter min slekt, så gikk vi utifra min manns slekt denne gangen. Og når Ailo var 3 uker fant jeg ut at Ailo er et annet navn for Helge som min far het, så det var en stor bonus Victor fordi vi syns det er fint og pga at storebror ikke fikk 2 navn som jeg ville, fikk lillebror det.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #5 Skrevet 31. mars 2012 Mine heter Victoria og Alexandra. Ønsket internasjonale navn da familien er spredt over flere land og synes disse navnene er vakre og sterke (dronningnavn).
Matrosen og Meg:) Skrevet 31. mars 2012 #6 Skrevet 31. mars 2012 (endret) min lille vakre sønn heter Matheo<3 Jeg ville ha et navn som ikke var veldig vanlig, hadde en liten liste med spesielle navn! Mannen var ikke så ivrig på å finne navn som jeg var, og sa egentlig bare vet ikke. Ingen på listen min likte han, så da ble gutten i magen navnløs ganske lenge. Helt mot slutten av svangerskapet kom jeg over navnet Matheo på nettet. Mannen falt veldig for dette, og samme gjorde jeg. Betydningen av navnet var også ganske spesielt for oss! mannen mistet sin bestefar samme dagen som vi fant ut at jeg var gravid og tre mnd senere døde min mor veldig brått og uventet av kreft. Matheo betyr guds gave! Som vi i en veldig tøff periode var nettopp det vi følte han var. Hvis vi skulle få gutt neste gang vil jeg kalle han theodor. Jentenavn har jeg liksom egentlig aldri funnet:P Endret 31. mars 2012 av Mamma til augustnurk2011
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #7 Skrevet 31. mars 2012 Min turbo, heter Kajsa. Det var ikke på lista, for mannen min sa nei da jeg nevnte det for ham tidlig i graviditeten. Men da hun kom, ble alle navn på lista feil. Plutselig fant han ut at det var ei lita Kajsa:-)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #8 Skrevet 1. april 2012 Guttene våre heter Edin og Elian. Oppkalling
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 1. april 2012 #9 Skrevet 1. april 2012 Sønnen min heter Kian Oliver. Oliver er etter min mye omtalte tippoldefar, men Kian vet jeg ikke helt hvor jeg har fra. Han var navnløs i rundt tre uker etter fødselen, men jeg fant til slutt ut at Kian var det eneste han kunne hete, selv om jeg egentlig var veldig skeptisk, fordi det er så spesielt. Kian betyr konge eller keiser, og det kler han kjempegodt
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #10 Skrevet 1. april 2012 Storesøster heter Ruth Ellinor og lillebror heter Svein Adrian. Perfekte navn til mine barn
Soveposen Skrevet 1. april 2012 #11 Skrevet 1. april 2012 Jenta mi heter Nanna Elide. Oppkalt etter min tippoldemor (Nanna Indiana) og min bestemor(Julie Elide) <3
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #12 Skrevet 1. april 2012 Alle ungene mine har fått navn etter gammel slekt Eldste heter Hannah Louise etter oldemoren min og oldemoren til faren sin, så har vi Tiril Johanne som er oppkalt etter bestemoren min og bestemoren til faren sin, så har vi Johan Ludvik som er oppkalt etter oldefaren min og oldefaren til mannen min og nå venter vi en liten gutt som vi vurderer å kalle for Per Halvor etter bestefaren min og bestefaren til faren. Synes det er litt artig å gi ungene navn som er/har vært i slekten.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 1. april 2012 #13 Skrevet 1. april 2012 Mille Margrethe Mille fordi det er nydelig! Margrethe er også nydelig, internasjonalt og mellomnavnet til 4 av hennes oldemøre noe som er så snodig så det måtte bare bli en liten Margrethe. Fint å kunne kalle henne det siden Mille er litt vanlig, det er ikke Margrethe
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #14 Skrevet 1. april 2012 Har en gutt som heter Martin på 21 år (oppkalt første bokstav etter min bestemor) og en gutt på 5 mnd som heter Nilas. Hans navn var et forslag fra min mamma. Vi ønsket et uvanlig navn og kun 30 gutter i Norge heter det.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #15 Skrevet 1. april 2012 Gutten vårres heter Iver Jeg falt for navnet første gang jeg kom over det (flere år siden) og det var selvfølgeli min favoritt hele tiden. Ellers hadde vi på forhånd bare blitt enige om at det måtte være et navn som går an å uttale på både finsk og norsk. I etter tid fant vi ut at tippoldefaren hannes også het Iver og det var jo selvfølgeli bare morsomt. Spesielt siden gutten ligner veldig på oldefaren sin
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #17 Skrevet 1. april 2012 Erik , David & Julie Føltes bare naturlig. Likte navnene der og da og det gjør vi fortsatt :-)
Mayken Skrevet 1. april 2012 #20 Skrevet 1. april 2012 Ina og Isak, enkle og greie og ikke flust av andre som heter det. De kunne ikke hatt andre navn. Helt perfekt:)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #21 Skrevet 1. april 2012 Jeg kjenner da flust av barn som heter Isak...!!
Groosalugg Skrevet 1. april 2012 #22 Skrevet 1. april 2012 Mine heter Marvin og Signe. Bare fordi det er fine navn egentlig. Signe er vel litt oppkalling da, min mor har to tanter som heter det.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #23 Skrevet 1. april 2012 Christina Marie- fornavnet fordi jeg likte det, mellomnavn etter hennes tippoldemor Lucas Nathaniel- fornavn fordi jeg likte det, mellomnavn fordi mannen alltid har elsket det navnet Isaac Leonardo - mannen KREVDE at bedrnet skulle være opplakt etter en stor tenker.. Isaac Newton og Leonardo da Vinci ble beslutningen. Jeg jobber enda med å like mellomnavnet. :|
PeppaPig Skrevet 1. april 2012 #24 Skrevet 1. april 2012 Maya Christine Maya fordi vi ville ha noe enkelt som ble uttalt likt på engelsk og norsk. Christine er oppkalling etter moren min.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #25 Skrevet 1. april 2012 Barna mine heter -Martine -Odd Philip (stakkars gutt, men Odd er familienavn (på farssiden) og blir ikke brukt til daglig. Det var kriteriet jeg hadde for å gå med på å døpe han det) -Theo -Kristina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå