Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, har en sønn på 2 år, som har tørr hodebun, og har fortsatt litt / fått tilbake litt av skurvn i hodebunnen.. Noen som har noen tips for å få bort det? Han har mye hår på hode =P Han hadde skurv når han var spebarn, og da kjøpte vi noe syre greier på apoteket...

Vi bruker kun parfymefrie apotek shampoo`er osv på han..

Skrevet

Lar du skurven få være i fred forsvinner den av seg selv etter en stund.

Hjelper ikke dette ville jeg tatt han med til legen, det kan være psoriases (hudsykdom noe lignede atopisk eksem). Helt ufarlig men kan da trenges litt flytende kortison "krem". (NB! Ikke prøv deg frem med kortison krem uten å snakke med lege, det kan gjøre vondt verre!).

Skrevet

Jeg og sliter med skurv! Har prøvd å få det av, men litt av håret faller også av da. Og skurven kommer tilbake... Nå er det bare bittelitt. Helt sikkert at det er best å la det være? Er redd det blir mye igjen da..

Skrevet

Jeg gnei inn hodebunnen med babyolje et par timer før hun skulle bade, og masserte det bort med kammen etter det hadde vært i en stund. Har gjort det tre ganger totalt siden hun kom til verden. Helt borte nå - og er sikkert 6 mnd siden sist.

Men vask håret minst 3 ganger for å få ut oljen. Den sitter i;)

Skrevet

Ja det blir mer skurv, men skurven er der av en grunn. Er det kun pga utseende dere vil ha det bort?

Skrevet

Jenta mi fikk det i fjor sommer. Tror det begynte med at hun ble litt solbrent i hodebunnen (i hårskillen). Først rød, så tørr, så skurv. Hun har ganske tynt hår, så det vises godt! Men hovedårsaken til at jeg har prøvd å få det vekk er fordi jeg ikke trodde det skulle være sån. Hun hadde det jo ikke før. Jeg kan virkelig ingen ting om hodebunnen, så forklaringer og tips mottas med stor takk :)

Skrevet

Det skal ikke være der. Hvertfall ikke ifølge vår fastlege, som er spes på hud.. Fikk beskjed om å kjøpe Fungoral, shampo du får på apoteket:) og den virker. Min mellomste har endel av dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...