Gå til innhold

Konfirmasjonsdress.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye tenker dere er greit å bruke på konfirmasjonsdress?

Vi har konfirmant i år og er på jakt etter dress. Men konfirmantens ønsker om dress står ikke helt i stil med hva vi hadde sett for oss.

Så da lurer jeg; Hvor hadde dere satt grensen for komplett dress (sko, slips, vest, skjorte, jakke & bukse.)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Da vi hadde konfirmant for et par år siden, kom vel hele habitten til konfirmanten på ca 6000 kr.

Siden dressen var litt i snaueste laget allerede til jul samme året, er jeg glad vi ikke betalte mer :P

Skrevet

Hvor mye tenker dere er greit å bruke på konfirmasjonsdress?

Vi har konfirmant i år og er på jakt etter dress. Men konfirmantens ønsker om dress står ikke helt i stil med hva vi hadde sett for oss.

Så da lurer jeg; Hvor hadde dere satt grensen for komplett dress (sko, slips, vest, skjorte, jakke & bukse.)

Da vi hadde konfirmant for et par år siden, kom vel hele habitten til konfirmanten på ca 6000 kr.

Siden dressen var litt i snaueste laget allerede til jul samme året, er jeg glad vi ikke betalte mer tongue.png

Jeg har kjøpt dress til min konfirmant på dressmann dress, skjorte og slips til 1798,- sko har han fra før. Holder lenge blir fort for liten tenker jeg.

Skrevet

Jeg hadde satt maks to tusen for hele habitten. Jeg har hatt to guttekonfirmanter, og både skoene og dressen har vært for små året etter. Heldigvis kunne gutt nr to bruke dressen til nr en, men fikk da nye sko, slips og skjorte, så der sparte vi en del penger;-)

Tilsammen har dressen blitt brukt fire ganger.

Synes det er bedre å legge penger i en dyrere dress når ungdommen er ferdigvokst, noe de færreste gutter er i 14-15 års alderen.

Gjest sandyBay1
Skrevet

Hatt 2 stykk konfirmanter og begge kjøpte jeg til på Wagner til 2000,-

Vokste i fra de i løpet av året alikevel :)

Skrevet

Har også konfirmant i år, har nettopp kjøpt dress til han.

Kjøpte Armani sin konfirmantdress på en lokal butikk (ikke kjede), altså bukse og jakke, pluss skjorte, slips, sko og sokker. Betalte totalt ca 3000,- for alt.

Skrevet

Noen flere med tanker om dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...