Gå til innhold

Vi kommer ikke på ETT passende navn, noen som vil hjelpe?

Anbefalte innlegg

Det er jo så mange navn som er fine, men likevel finner vi ikke et eneste som føles riktig. Har ikke direkte hastverk, barnet er enda i magen og vi må absolutt ikke ha navnet klart til hun kommer. Men noen ideer hadde vært fint!

Det er altså en jente, og hennes søster heter Johanne. Vi har en hel haug av kriterier, så om noen klarer å komme med gode forslag etter å ha lest listen blir jeg imponert og glad :-)

Ok...

Vi ønsker et navn som

-er feminint og klinger pent uten å være sukkersøtt

-er stødig og realt uten å være kjedelig

-ikke er verken veldig uvanlig eller veldig vanlig

-er brukt i flere perioder, ikke et navn man kan si er veldig "1985" eller

"2010"

-navnet skal ikke inneholde Anne eller Anna da det er brukt opp i familien (jeg heller stadig mot disse navnene men det blir for likt)

-helst ikke er typisk norrøne eller amerikanske navn

-er lette å uttale

-står til Johanne- da mener jeg ikke at det må starte på J eller slutte på e eller noe, gjerne noe helt annet men som likevel passer...

Noen forslag? ;-)

Fortsetter under...

Takk :-)

Henny var faktisk nr 2 på listen til første mann. Men synes det blir likt Johanne (og ikke minst har jeg har et enda likere navn selv..)

Helle var et godt forslag, skal la det synke inn litt. slettes ikke dumt!

Amanda synes jeg er pent, men fremmed og ikke så realt som jeg ønsker... Om du skjønner. Ikke lett!

Annonse

Annonse

Wow, takk for mange forslag!!

Mange her jeg liker, men desverre er det et eller annet med de aller fleste.. Men skal la dem synke inn.

De jeg liker som er foreslått er Ingrid, Julie og Marie - men disse synes jeg det er for mange som heter.

Karen og Louise- men disse synes jeg kan uttales forskjellig så de er litt dumme sånn (liker også Maren).

Ulrikke, Andrea og Tora- er fine, men synes det blir mye med enda et navn som er såpass likt et guttenavn (som Johanne jo er).

Kristine og Hedvig- er fine, men opptatt.

Ellers liker jeg Oline, Karoline, Eline, Juni, Ellinor, Ada og Petra- men synes alle disse grenser til sukkersøte eller så liker ikke mannen dem.... Men skal notere dem ned (de aller fleste er allerede på listen)

Navn som vurderes som ikke er nevnt er Klara, Helena, Agnes og åsne.

Ikke lett dette, har heldigvis noen uker igjen!

Tar gjerne i mot flere forslag eller rangering på de jeg liker (sånn delvis, hehe- huff- føler meg sær!)

Ellers liker jeg Oline, Karoline, Eline, Juni, Ellinor, Ada og Petra- men synes alle disse grenser til sukkersøte eller så liker ikke mannen dem.... Men skal notere dem ned (de aller fleste er allerede på listen)

Navn som vurderes som ikke er nevnt er Klara, Helena, Agnes og åsne.

Synes kun Ada av disse kan minne om sukkersøtt. Oline, Ellinor og Eline er nydelige. Agnes er helt fantastisk. Liker også Helena godt.

Edel

Edith

Eivor

Helga

Malin

Margrethe

Miriam

Siril

Solveig

Undis

Vårin

Ja Miriam er fint :-)

Skriver det ned på listen.

Sukkersøt er kanskje ikke ordet, men jeg synes Karoline, Oline og Eline er litt "lette", og jo- litt for søte. Synes faktisk ikke Ada er det, (i motsetning til Ida), men mannen liker det ikke. hehe-smaken er forskjellig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...