Gå til innhold

zyrtec til femåringer ved vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at det kan hjelpe. Men i felleskatalogen står det at det ikke skal gies til barn under seks år?

Dosering i så fall?

Skrevet

Du må kontakte lege å få resept på zyrtec dråper. Man selvmedisinerer ikke!

Skrevet

Hvorfor skal du gi en femåring zyrtec ved vannkopper?

Vannkopper går over etterhvert! Gi paracet ved ubehag, og eventuelt smøre med eurax!

Skrevet

Men er det forskjell på tabletter og dråper? Jeg har bare tabletter, vi er på hytta på fjellet. Så får ikke hentet annen medisin. Venter på at lege skal ringe tilbake.

hi

Skrevet

Man kan få allergimedisiner ved vannkopper om kløen blir veldig plagsom, med da skal man ringe lege og få en type som er greit for barnet å få.

Da jenta mi fikk vannkopper som baby sa legen jeg skulle ringe om kløen ble veldig plagsom for henne for da kunne jeg få noen antihistaminer, så det finnes helt klart allergimedisiner som kan gis til barn.

Her klarte vi oss fint med hvitvask så det ble aldri aktuelt, men jeg synes du skal ringe lege å spørre før du gir ungen medisiner.

Skrevet

Hvorfor skal du gi en femåring zyrtec ved vannkopper?

Vannkopper går over etterhvert! Gi paracet ved ubehag, og eventuelt smøre med eurax!

For å lindre kløe. Hun har noen kopper mellom beina, og det er de som plager henne. Det eneste jeg har å smøre med er zinksalve, virker ikke som om det hjelper. Tror nok ikke paracet hjelper mot det. Eurax har jeg ikke.

hi

Skrevet

Da jenta mi hadde vannkopper fikk hun gå kun i bleien.. Det hjelper... Også lindrer det med bad..

Jenta mi så helt forj*vlig ut nedentil og hun var en eneste stor rød klomp.. Potetmel hjelper på å tørke ut :)

Skrevet

Jeg ga storesøster zyrtec (i flytende form) når hun var 5 år og vi trodde hun hadde vannkopper.

Nå har hun noen neller som klør som bare juling og hun har fått en dose idag. Blir en imorgen også i alle fall.

Skrevet

Fikk tips om å gi det selv ved leggetid - av legen! Man går jo ikke ut med vannkoppbarn...

Ga det til min 5-åring, men han er stor som en 7-åring.

Skrevet

Fikk tips om å gi det selv ved leggetid - av legen! Man går jo ikke ut med vannkoppbarn...

Ga det til min 5-åring, men han er stor som en 7-åring.

Ga en halv ved leggetid forresten. Siste anonym

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...