Gå til innhold

Har lyse dun, men ganske mange og lange, i ansiktet. Kan jeg bruke voks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil det redusere vekst, eller lager jeg trøbbel for meg selv og gir rot til å få enda stivere og mørkere hår?

Sliter veldig med acne. Vet at ingrodde hår osv blir bedre hvis man vokser bikinilinsjen. Kan det gi et bra resultat å vokse ansikt og. Har dunskjegg over hele haken.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg sliter med det samme etter forrige svangerskap. Har ikke vokset men nappet og resultatet er at jeg nå har flere stive hår :(

Skrevet

Jeg vokser bryn og overleppa, gjort i flere år nå. Begynte da jeg gikk på hudpleierlinja. Økt vekst og stivere/mØrkere hår får man ikke av hårfjerning, ihvertfall det jeg har lært. Det er heller aldersbetinget. Folk opplever og få Økt hårvekst og mØrkere hår ettersom man blir eldre, og man kan da tro at det er hårfjerningens skyld, noe det ikke er.

Jeg vokser ikke fordi jeg har mye hår på overleppa, men fØler meg renere når jeg gjØr det :)

Det anbefales. Nå bruker jeg bare veet sine strips til ansiktet.

Skrevet

De sier jo at du får mørkere og stivere hår om du vokser/napper ..

Men som hun over skriver så virker det logisk :)

Jeg har også dun i trynet men lar d bare være:-)

Skrevet

Voksing eller napping gir ikke stive hår, men barbering gir en følelse av at hårene blir stivere. Dette fordi man kutter tuppene, så de vokser ut med flat tupp, der de ved voksing vil vokse ut mer naturlig.

Skrevet

Jeg vokser bryn og overleppa, gjort i flere år nå. Begynte da jeg gikk på hudpleierlinja. Økt vekst og stivere/mØrkere hår får man ikke av hårfjerning, ihvertfall det jeg har lært. Det er heller aldersbetinget. Folk opplever og få Økt hårvekst og mØrkere hår ettersom man blir eldre, og man kan da tro at det er hårfjerningens skyld, noe det ikke er.

Jeg vokser ikke fordi jeg har mye hår på overleppa, men fØler meg renere når jeg gjØr det :)

Det anbefales. Nå bruker jeg bare veet sine strips til ansiktet.

Tusen takk for svar:-) Jeg merker at foundation er et problem, fordi det legger seg i hårene og da blir det ujevnt. Naturlig nok Ønsker jeg å dekke meg litt til ute blant folk siden huden er ganske preget av uttalige utbrudd.

De er ganske små disse stripsene til ansikt, kan jeg f eks bruke den som er for bikinilinje til litt stØrre, som f eks under haken?

Annonse

Skrevet

# 3 her.

Det har jeg gjort. Du kan bare brette de litt mindre og prøve deg fram. Eller klippe. Men pass på så du har en ende og dra de av igjen med.

Det er herlig og ikke ha så mye dun og hår i ansiktet. Man føler seg så mye bedre.

Jeg vokser også til tider haka når jeg føler for det.

Lykke til, du kommer nok til og bli kjempefornøyd!! :)

Skrevet

# 3 her.

Det har jeg gjort. Du kan bare brette de litt mindre og prøve deg fram. Eller klippe. Men pass på så du har en ende og dra de av igjen med.

Det er herlig og ikke ha så mye dun og hår i ansiktet. Man føler seg så mye bedre.

Jeg vokser også til tider haka når jeg føler for det.

Lykke til, du kommer nok til og bli kjempefornøyd!! :)

Takk for bra tips. Da har jeg nettopp vært en tur innom badet og dratt over de værste områdene. Unngikk der jeg har kviser som er "aktive". Føles veldig bra, det var jo så lett. Ikke vondt i det hele tatt.
Skrevet

Jeg har også lyst til å prøve å vokse hakka, men er så veldig redd for å ende opp med "helskjegg". Helt sikkert at man ikke får økt hårvekst?

Skrevet

Det er sikkert. Det er det jeg lærte når jeg utdannet meg som hudpleier. Det er ikke mulig at det og fjerne et hår fra rota skaper et sterkere og mer robust hårstrå.

Man blir vant med og se at håret er borte, så da kan man føle at det er mer som kommer ut. Thats it. :)

Uansett, om man føler det på den måten så fortsetter man jo bare :) Det er det jeg gjør, selv om jeg ikke har så mye. Hårveksten forsvinner jo ikke akkurat.

Det er kjempedeilig og få fjernet litt hår i ansiktet, man føler seg så mye renere og friskere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...