Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Et av nabobarna har begynt å komme ganske ofte, og er veldig sosial av seg. Ringer på flere ganger om dagen, og går og kommer rett som det er. - Forsyner seg med ting fra kjøkkenbenken uten å spørre. Tok tyggegummi fra eldstemann her med største selvfølgelighet, og da det ble påpekt at h*n må spørre først var det bare et skuldertrekk. -Setter seg ved middagsbordet (kommer gjerne da) og setter seg på en ene oppdekkede plassen og begynner å forsyne seg med mat. Dette selv om jeg sier h*n kan vente i stua eller på rommet. En av oss voksne må da vente til de er ferdige å spise, for å få plass. Osv. Osv. Hva gjør vi ? Vi kjenner ikke foreldrene så godt, men de virker veldig ordentlige og vi ønsker et fortsatt godt naboskap. Men jeg er redd dette kommer til å utarte seg siden h*n allerede er svært så husvarm. Noen tips ?
2 hjertegull :) Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 (endret) Hvis du sier at barnet skal vente på rommet f.eks, så kan du ikke sette deg å se på at barnet ikke hører etter! Hallo? Da sender du barnet fra bordet, og sier at han/hun får gå hjem å spise og komme tilbake etterpå. Evnt kan du la vær å slippe barnet inn i huset før dere er ferdige med måltider og slikt. ang ting fra kjøkkenbenken. Ta i fra barnet det han/hun har tatt, og sett deg på huk: Vil du ha, så får du spørre først!! Hadde ikke funnet meg i trollskap slik! Du bestemmer da kjørereglene i ditt eget hus, og kommer det naturlig i en gitt setting ville jeg kanskje nevnt noe til foreldrene, men ikke tatt det opp uten videre, for det er du som skal sette grensene i ditt hus... I stede for å bli irriterte, så får vi prøve å lære disse barna det de ikke lærer hjemme.. Endret 30. mars 2012 av 1hjertegull+junispire
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå