Gå til innhold

Normalt å spare penger til venner barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei bestevenninne som jeg i dag er sjokkert over, jeg mistet munn og mæle, bokstavlig talt. Jeg har ingen søsken så tante blir jeg aldri, men mine venninners, nære venninners barn, kaller meg for tante fordi jeg er så mye med dem. Min bestevenninne spurte i dag diskret om jeg ikke kunne gi henne sparepengene til datteren hennes fordi de har det litt trangt. Jeg forstod først ikke hva hun mente, da sa hun "ja, du har vel spart til henne fra hun ble født? siden du er tante??".

Det gikk for seg på sms, så jeg har enda ikke svart. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si, hun regner vel med at jeg har noen tusen til dattren hennes, som nå er 4 år?

Er dette helt normalt?

Skrevet

vi sparer kun til våre egne barn selv om vi har 3nydelige barn vi er tante og onkel til. Forventer heller ikke at mine barns tanter og onkler skal spare penger til våre nydelige barn. Dette hørtes veldig rart ut

Skrevet

Oi, det var spesielt.

Jeg har 5 tantebarn og sparer ikke for noen av dem, er det normalt?

Jeg hadde svart henne at nei, jeg har ikke spart til ditt barn. Har denne venninnen din spart penger til dine barn?????

Skrevet

Oii ja da er vi flere som har misforstått! De eneste barna jeg sparer penger til er mine egene! Det er vel ikke normalt med mindre du har sagt at dette var noe du ønsket gjøre for henne da hun ble født!

Skrevet

Det har jeg aldri hørt om. Er du sikker på at det ikke var en spøk?

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Ikke normalt dette nei... Fordi om barnet hennes kaller deg for tante, så er du ikke pliktig å spare til barnet, som "blods tante/onkel" er man heller ikke pliktig å spare penger til barnet.

Er vel bare å svare at dere har ikke pratet på om du skulle spare til datteren eller ikke, så du har med andre ord ikke spart penger til henne, men om din venninne synes det hadde vært fint, kan du starte med det nå.

Men uansett, om man sparer penger til et barn, så gir man da ikke de pengene til foreldrene fordi det er trengt økonomisk, så lenge de ikke har tengt å gi deg pengene tilbake da.

Skrevet

Her sparer vi ikke til egne barn en gang og da heller ikke til tante/ onkel unger.

Hadde selvfølgelig ikke spart noe til venners barn.

Jeg syns du bare først som sist skal skrive at du har ikke spart noe og ikke har planer om det heller.

Må da være måte på frekkhet.

Skrevet

Jeg sparer ikke til barna til venninnene mine, ikke forventer de det heller... Spør om ikke hun kan bruke pengene som hun, mora, har spart?

Nei, dette må være tull..

Skrevet

Jeg sparer ikke til andres barn, men jeg har betalt en god del for en venninnes barn opp gjennom når hun har vært blakk. Hun hadde det eldig vansklig økonomisk en periode og da betalte jeg barnehage, det var jeg som kjøpte inn større ting som sykler, ski, vinterdress ol. Jeg synes ikke det er unaturlig å still opp økonomisk for vennene sine når de sliter med økonomien, men å forvente at andre sparer til ungene dine og atpå til be om å få det utbetalt er så sært at jeg tror du må ha misforstått noe. Sikker på at SMSen ikke var til bestforeldre som har fortalt at de sparer eller noe sånt?

Skrevet

For noen sære folk!! Spare til venninners barn? Det er seriøst det dummeste jeg har hørt.. Sparer ikke til tantebarna heller, selv om jeg er mye med dem!

Skrevet

Åj, den var spesiell. Tror jeg svarer noe sÅnn som: Haha, den gÅr jeg ikke pÅ! Men den spøken mÅ vi ta pÅ noen andre, for kjente jeg nesten ble litt skjelven her nÅ! haha ! =p

Skrevet

Jeg sparer ikke til barna til venninnene mine, ikke forventer de det heller... Spør om ikke hun kan bruke pengene som hun, mora, har spart?

Nei, dette må være tull..

Eller pengene hun har spart til HIs unger :))

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

med mine 3 egne barn 10 tantebarn og mine nærmeste venners 10 barn, ville lønna fått vinger å fly med om jeg skulle spare til dem...

Skrevet

Hehe dagens...

Skrevet

Tidlig aprilsnarr? ;)

Skrevet

Hehe det var virkelig dagens :D

Sier som alle her, det er IKKE normalt å spare til hverken liksomtanteunger eller ordentligtanteunger :P

Skrevet

Jeg er tante til 5 barn jeg, også har jeg fire barn selv, skulle jeg spart til alle sammen?

Selv har jeg fire søsken og mannen min har to, barna mine ville jo blitt rike om alle de 6 skulle spart penger til mine fire barn. Nesten så jeg må dra denne i aprilspøk til søndag, at siden vi har så mange barn er vi glad det er vanlig at tanter og onkler sparer til barna så vi kan få litt hjelp til å betale førerkort osv ;)

Haha, dette må jo være en spøk. Man sparer ikke penger til tantebarn, og ihvertfall ikke til venninners barn...

Skrevet

Jeg er " ekte" tante til 2 og " liksomtante" til 3. Jeg har gitt penger i dåpsgave og jeg regner med foreldrene har puttet disse på en konto til dem.

Det er den eneste sparingen tantungene mine får av meg :)

Skrevet

Åh hjelp!! Det der MÅ være tull!!!

Tanken har aldri slått meg å skulle spare til venners barn. Faktisk ikke til nieser/nevøer heller. Nei, det får jammen meg foreldrene ta seg av selv! Jeg har nok med mine egne barn!!

Du får bare sende melding tilbake og spørre om hun tuller. Det der var noe av det særeste jeg har hørt!

Skrevet

Jeg sparer da ikke til mine EKTE tantebarn(min søsters barn). Det får da foreldrene gjøre om de vil. Og ingen av mine tanter eller onkler har noengang spart en krone til meg.

Herrefred.... for ei venninne!

NEI, det er IKKE normalt å spare til andres barn, hverken søskens barn eller venners barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...