Gå til innhold

Hvor mye brødskive per måltid? 8 mnd og opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når de små begynner med brødskive, hvor mye spiser de i ett måltid? 1 skive, ei halv, fler? Hvor lenge skal de spise biter, og uten skorpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min begynte med noen biter, men var fort oppe i en hel skive (uten skorpe da, så er jo ikke store skiven).

Minsten min er 9 mnd, så holder på med biter enda. Spiser ikke selv enda, men vi øver :-)

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Når vi startet med brødmåltid til sønnen vår, ordnet vi en brødskive til han, i starten spiste han bare noen biter. Nå er han da 13 mnd (snart 14) og spiser ca 2 brødskiver til sammen, han får fortsatt biter, men i motsettning til de første bitene (de var veldig små) så er de nå såpass at han må bite av hver bit i to deler :) Vi sluttet å skjære av skorpa nåda han har 10 tenner å tygge med :)

Skrevet

Vi smører på en hel skive, tar bort skorpen, og skjærer innmaten opp i biter. Enten legger jeg en og en bit foran ham, som han (med varierende hell) plukker opp og putter i munnen, eller hvis vi er ute mater jeg ham med bitene.

Stort sett spiser han opp hele innmaten av skiven, med unntak av noen biter som havner på gulvet, stolen osv... Han er 8 mndr.

Jeg begynte vel å gi ham bittesmå biter for noen uker siden, da fikk han bare litt som tillegg til grøtmåltidet.

Skrevet

Har hele tiden spist i underkant av ei skive. Begynte da han var seks mnd, nå er han ti. Spiser både innmaten og skorpe, har to tenner nede. Plukker bitene selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...