Gå til innhold

Koker dere fortsatt flaskene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er 9 mnd og får mme 1- 2 ganger om dagen. Lurer på om jeg fortsatt må koke flaskene etter vask i oppvaskmaskinen???

Noen som vet og kan svare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det behøver du ikke dersom du har 60 graders program på maskina. Men jeg fortsatt å koke flasketuttene i hele flaskeperioden, selv om jeg tror jeg kunne droppet det også.

Skrevet

Jeg koker enda og her er gutten 7mnd. Bare gjør det automatiskmen man trenger jo ikke;0)

Ikke alltid oppvaskmaskinen går hver dag, så da koker jeg dem selv.

Skrevet

Jeg slutta å koke ved 6 mnd med storebror... mini er nå 4 mnd og jeg tenkte å koke flaskene til 6 mnd nå også... Samme med vannet han skal ha mme av. Etter det kommer jeg til å bruke kaldt springvann som jeg varmer i micro, går myye raskere enn i vannkokeren (mulig vannkokeren vår er gammel da)

Skrevet

Jenten min er 11,5 mnd og vi koker flaskene enda så lenge de ikke går i oppvaskemaskinen. Det er sikkert unødvendig, men da vet jeg at de er helt reine. Vi har ikke kokt flasker helt siden hun var født heller og gått lei, så kanskje det spiller inn litt.

:)

Skrevet

Babyen min er 9.5 mnd og vi slutta akkuratt og koke vannet og flaskene

Skrevet

Sluttet når hun var rundt 5-6 måneder. Oppvaskmaskina gjorde mer enn bra nok jobb. Det er når babyene er små at bakterier kan gjøre magen i ulage og i verste fall gi infeksjoner, men når babyene er rundt 1/2 år vil de fleste tåle litt bakterier. Det må man nesten bare se an selv hva man vil gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...