Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita ei på fire måneder som de siste tre dagene plutselig har endret avføringsmønster og -farge... Nå bæsjer hun under hver amming, også om natten. Mengdene er så store at må bytte klær flere ganger for dag...

I tillegg er konsistensen blitt mer slimete, tynnere men kornete.. Sorry for detaljene:-)

Ikke har jeg spist no rart, tror jeg... Ser ingen antydning til tenner. Ikke har vi begynt med fast føde, ammer lengst mulig pga mye allergi i familien... Ser liksom ikke hva grunnen kan være..

Men allmenntilstanden er bra og jenta mi er like blid som ellers... Kan det være allergi mot noe jeg spiser?

Jaja hønemor er man visst selv om det ikke er førstemann:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Det høres iallfall ikke ut som det er noe unormalt eller farlig :)

Dersom det ikke virker som hun har noen form for ubehag, og ikke går ned i vekt (dvs legger på seg som hun skal), er det nok ikke nødvendig å gjøre noe.

Allergier vet jeg ikke mye om - altså i forhold til når de oppstår - men når det gjelder reaksjoner på mat så er det vanlig at de er kraftigere dess yngre barnet er, siden det stort sett dreier seg om umoden eller ømtålig mage (ikke allergi). Så om hun ikke har reagert på noe du har spist tidligere, og du ikke har spist noe veldig sært i det siste, er det vel lite sannsynlig at hun skal reagere på noe nå heller.

Skrevet

Akkurat det samme her om dagen! Googlet en del rundt igår for å finne ut om det er en grunn til det.. Og noe jeg tror KAN være grunnen her, er at mini får for lite av den fete melka, og for mye av formelka. Men mini har plutselig begynt å spise veldig ofte her i tillegg til den avføringa da.. Så da tenker jeg at kanskje han spiser så ofte fordi han ikke får i seg nok av den fete melka, derav den rare avføringa. Nå vet jeg jo ikke, og det er først idag jeg har latt han ligge ekstra lenge ved en pupp, så vil jo tiden vise..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...