Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Det har vært tørt være noen dager nå, og 8 åringen har gått i kun dongeribukse ute. Altså uten dress/regntøy. Og han har helt seriøst fått hull på minst ett buksekne hver eneste dag ! Hjelp, jeg kommer til å bli ruinert. Og han er ikke spesielt propell heller, helt vanlig gutt. Har hatt som prinsipp at han skal ha hele, rene klær på seg på skolen hver dag. Men det må jeg nok revurdere. Er sånne symerker på knærne helt ute nå eller ? Kanskje det blir en løsning. Hva gjør dere andre ?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 åo jes! Men det er ikke noe nytt for vår del. Han har alltid slitt mye på klærne (knærne), så det går endel bukser her. Jeg har også som prinsipp at buksene skal være hele på skolen, så det fører f.eks til at han IKKE får lov til å gå med hele bukser hjemme. En bukse varer ca 2 uker i snitt tenker jeg. Jeg er veldig dårlig til å reparere klær, men har også tenkt på å lappe. Noen bukser klipper jeg bare av og bruker som shorts, men ganske mange går rett i søpla. Heldigvis synes svigers det er å fælt når han går med hullete bukse at de stadig kommer med noen nye til han
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 8-åringen min er helt lik, og det verste er at 10-åringen også stadig får hull i buksene sine så det gir seg ikke på noen år enda... Guttene mine vil ikke ha slike lapper på kne, men de gjør ingenting av å gå med et frynsete hull på kne så jeg lar de gjøre det jeg da. Du får jo kjøpt dongeri med ferdige hull i butikken, så om det er kult får mine gå i selvlagede hull Men blir det skikkelig store hull får de ikke gå sånn altså, da syr jeg på en lapp som jeg har klipt ut av en gammel dongeri. Det kan de akseptere, at jeg syr på en lapp av dongeristoff. Så passer jeg på å ha en bukse eller to de ikke får bruke på skolen, så de har en hel bukse om vi skal til byen en lørdag, på besøk e.l. Tror det er fotballbanen som tar buksene til mine gutter. Kan jo ikke forlange at de skal være forsiktige med klærne heller, de må jo få leke og være aktive. Jeg passer på å kjøpe bukser på salg, fikk akkurat to bukser med 70% avslag til eldstemann...
Gjest amandine Skrevet 30. mars 2012 #4 Skrevet 30. mars 2012 Vi lapper....Strykemerker er ut, men jeg pleier å spare eller ofre en bukse som kan bli lapper til de andre. Evt kjøp dongeristoff på stoff og stil..Så lager jeg dongerilapper som gjerne er store, eks fra litt under og til litt over kneet, og syr lapp i samme stoff som buksen i hele bredden fra sidesøm til sidesøm.- Da ser det ikke så "lappete" ut, men mer som en helt vanlig detalj..
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 30. mars 2012 #5 Skrevet 30. mars 2012 Bruker du symaskin? Må man ikke klippe opp buksen da? Har lappet en ullstilongs en gang, og endte da opp med å sy for hånd, og det tar tid!
Serepta Skrevet 30. mars 2012 #6 Skrevet 30. mars 2012 Ok, takk for svar. Skjønner at fotball strykemerker er ut enda (jeg hadde det da jeg var lita, og hatet det, hehe) Men er ganske habil syer, og har dongeristoff liggende. Skal prøve tipset med å sy brei lapp på ja. Han sparker ikke fotball, så hva han gjør skjønner jeg ikke. Men bra at han liker å være aktiv ute da, så jeg klager ikke :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå