Gå til innhold

Den hersens klokkestillinga...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det flere her som merker at det har blitt vanskeligere å legge de små om kvelden etter at klokken ble stilt?

Min sønn på straks seks mnd er helt og holdent innstilt på å legges halv sju, men det er gammel tid! Nå nekter han å sove før halv åtte selv om søvnrutinene på dagtid er de samme. Han kan da går fra siste lur som er i halv fem - fem tida (sover ca kvarter/tjue minutter) og da til halv åtte, da er det helt greit å legges...he he må le av han og...

Den lille luren har han hatt i lengre tid og ikke vært no problem å legge halv sju. Kanskje jeg må slutte med den? Er redd han blir for trøtt men...

Jeg skjønner ingenting, er babyene virkelig så vanedyr at de merker at det er "feil" tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, her sovner ikke frøkena godt før 22-23. Men før klokka ble stilt var det nærmere 22 og etter nærmere 23. Så tror nok det kan merkes. Leste t noen bruker litt tid på snuinga, ca 10 min hver kveld. Jeg synes det var en god ide! For min del hadde det passet mye bedre om klokka ble stilt andre veien!

Skrevet

signerer hun over, sakte tilvenning har vi brukt til begge våre og iløpet av ei uke er de på plass til vanlig tid.

genialt med sommertid om du bil at barnet legger seg syv istedenfor seks f.eks, det fikset vi til med eldste da han tok kvelden kl seks da han var liten og vi følte vi mistet en time sammen med han når vi jobbet:)

Skrevet

Takk for svar :)

God ide med gradvis tilvenning, det skal jeg prøve :)

Skrevet

Vi har holdt mini på gammel tid for han har våkna så forbaska tidlig om mårran... Nå sover han til fem i det minste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...