Gå til innhold

flaskebarn på tur?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Alimka

Termos med kokt, varmt vann (innkjøpt liten termos kun til dette formålet). Doseringsbeger med ferdig oppmålte doser melkepulver. Og det antall tåteflasker man trenger, med kaldt vann på.

Når barnet skal ha mat blander du varmt vann oppi det kalde (du blir fort god på blandingsforholdet) til riktig mengde, og blander i pulveret.

Du kan også ha med deg bare flasker og pulver, men da er du avhengig av å få varmet det, f.eks. låne microovn eller få litt kokt vann på en kafe.

Jeg foretrekker første alternativ, slik at jeg ikke er avhengig av kafe etc. i nærheten, men bare kan lage flasken akkurat når det passer.

Du blir fort dreven i dette :)

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Gjør som nr 2 her også. Men, nå har vi også skaffet oss en flaskevarmer som man kan koble til i bilen også, så om man er like ved bilen, så gjør den livet litt lettere føler jeg. Vi har den fast i bilen, den blir til og med brukt på handleturer ;) Har flasker med vann i bilen også, så det bare er å fylle på riktig mengde i varmeren, også bruker vi da ferdig NAN, bare heller det over på tåteflaska og putter den ned i varmeren, starter den opp, og om kort tid er maten klar.

Folk ser noe rart på meg når jeg sitter i bilen på parkeringsplasser å ordner med dette, men hva så? Ungen må jo få mat, og siden jeg desverre ikke fikk ammet ungen, så blir det da bare sånn ;)

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Hvor mange tåteflasker man trenger på turen kommer jo ann på hvor lenge man skal være borte, og mat rutinene til ungen din, spiser h*n hver 3 time så følger du der etter, hver time så følger du det ;) Men et lite råd er å alltid + på en flaske.

Altså: Her spiser jenta vår hver 3-4 time, blir vi borte i 8 timer tar jeg da med 3 eller 4 flasker, kommer litt ann på hvor vi skal :) Og man koker flaskene for hver gang. Er du ute i naturen, så kan det være smart å ha med ekstra med vann, så du får skyldt ut melka, så blir det lettere å vaske og sterilisere de når du komer hjem.

Termosen vasker jeg hver gang etter bruk, ikke at det er så stort behov for det, men har blitt en vanesak, når jeg vasker flaskene, så vasker jeg likegreit den også.

Har Avent flasker, og skaffet oss en sterilisator til de når første ungen ble flaskebarn på fulltid. Vurderer å skaffe en microsterilisator, men kanskje litt dumt når man allerede har en stor en ;) hehe.. Tanken var bare at det hadde vært lett om man skulle ligge over hos noen..

DET skjønner jeg.. Jeg mente hvor mange flasker av erfaring det er greit å ha til sammen? hehe..

Har 4 avent flasker, og er fornøyd med de, men nå etter 3 mnd amming har han blitt flaskebarn på fulltid, så kanskje på tide å skadde flere? føler jeg ikke gjør annet enn å koke flasker. :)

Annonse

DET skjønner jeg.. Jeg mente hvor mange flasker av erfaring det er greit å ha til sammen? hehe..

Har 4 avent flasker, og er fornøyd med de, men nå etter 3 mnd amming har han blitt flaskebarn på fulltid, så kanskje på tide å skadde flere? føler jeg ikke gjør annet enn å koke flasker. :)

Vi hadde nok til et døgn pluss litt til da vi fullflasket, dvs rundt 8-10 flasker. Det var praktisk å ha en ren flaske i stelleveska og i bilen til enhver tid, så kunne vi kjøpe ferdig-mme om det var krise. Vi - dvs mannen - vasket og steriliserte flasker hver kveld, men som regel hadde vi nok flasker til å kunne utsette vaskinga til neste morgen om vi "måtte".

Om du kjenner noen som har hatt flaskebarn så kan du evt spørre om å få (låne) deres flasker, de fleste bruker de jo bare et års tid, og etterhvert bruker man færre flasker pr dag også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...