Gå til innhold

Lavtliggende morkake ved fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har opplevd å føde normalt med lavtliggende morkake? Da mener jeg ikke at den dekker mormunnen, men at kanten på morkaka ligger helt inntil. Det er min situasjon. Jeg har under 1 mnd. igjen til termin, og har vært fulgt opp den siste tiden da morkaka fremdeles ligger veldig lavt og sannsynligvis ikke kommer til å flytte noe særlig mer på seg. Gynekologen mener at jeg kan gå i fødsel slik det er nå, og at dersom det oppstår blødninger i forbindelse med åpning eller fødsel, kan det bli hastekeisersnitt. Forhåpentligvis vil babyens hode presse inn kanten på morkaka og passere uten problemer. Jeg ønsker jo ikke KS, så håper jeg kan føde normalt. Hadde vært fint å høre om andres opplevelse av en slik situasjon. Noen som har født normalt og uten problemer med samme "diagnose"? Noen som har gått i fødsel som har endt med hastekeisersnitt, og hvorfor har det endt slik? Håper noen kan svare meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har hørt om noen som har født med lavtliggende morkake heller?

Skrevet

eg har det også, min ligger ca 1 cm fra opningen og der mener dei at en fødsel skal gå veldig bra.. blir ikkje fulgt ekstra opp pga det.. og der eg skal føde er en bitte lite sykehus, der dei ikkje tar i mot risiko fødsler eller noe som tyder på at det kan gå gale.. dei stenger 5 uker om sommeren, så viss dei hadde trudd dette var farlig så ville dei nok ha fulgt meg mer opp så eg er i allefall ikkje bekymra for dette.. går nok fint.. lykke til

Skrevet

Min lå foran, men flytta seg litt oppover.

Baby ble født vaginalt, uten noen problemer.

Morkaka løsna samtidig og "datt ut" rett etter ungen.

Trengte ikke føde den.

Alt gikk bra, og både morkake og baby var helt perfekte. hehe!

Skrevet

Takk for svar:) Det er betryggende å høre at det faktisk skal være mulig med normal fødsel. Jeg er bare så redd for at morkaka skal løsne og/eller at jeg får store blødninger før jeg kommer meg til sykehuset. Håper det går bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...