Gjest stårma Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Vurderer å få oss katt. Jeg er vokst opp med katt. Har en baby på 8mnd nå. Vurderer å få en voksen katt fra feks et omplasseringssted av flere grunner. Tenker det er bedre med en voksen katt enn en leken kattunge siden babyen ligger mye på gulvet, jeg er vant med kattunger som leke-"angriper" alt som ser sppennende ut og beveger seg så tenker det passer dårlig med en baby. Vi var på besøk og overnattet hos en familie med katt for en stund siden og da merket jeg at underbevisstheten min var veldig obs på denne katten og når babyen sov. Var så redd for at katten skulle legge seg oppå han. Når jeg hadde vært inne på soverommet der han sov og gikk ut igjen så var jeg redd katten skulle ha smettet inn uten at jeg merket det (hehe litt paranoid). Vet det er sjeldent at det skjer, men at det kan skje at katter legger seg oppå ansiktet til babyen. Hva er deres erfaring som har baby og katt? Er det mye å passe på eller går det greit? Anbefales? Vet jo at det finnes nett man kan sette på sprinkelsengen osv, men synes det blir slitsomt å måtte "katte-babysikre" hele huset itillegg til å barnesikre det, eller bruker dere som har katt sånn nett på sprinkelsengen og myggnett på vognen når de sover inne?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 Vi fikk baby i januar og da første tiden fikk ikke katten være inne på natten siden vi ikke hadde varmeovn på rommet hennes og tok da ingen sjanse på det. men nå som ovnrn er på plass og vi kan lukke døren om natten, ser jeg ingen problemer med å ha bade katt og baby :-)
jaaada Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 vi har to barn og fikk katt før barna, er ikke noe stress:D vi har vært veldig obs på å ha døren lukket til barnerommet og alltid nett over vogna om de sover ute. hadde heller vært mer skeptisk til å få en katt fra dyrebeskyttelsen da de har opplevd litt av hvert og derfor kan ha sine problemer/fobier som fort kan gå utover barna. skulle jeg fått en ny katt nå ville jeg valgt en kattunge som du vet kommer fra ett godt hjem, gjerne med unger. når de er små blir de fort vant med å omgås barn og utfordringenen blir færre. nå er ungene her 2,5år og 11mnd og er kjempe venner med katten og pus er utrolig tålmodig! vi er strenge på at de skal være snille med pus (ikke dra halen, heller kose etc) og la han være i fred når han spiser. lykke til, blir bra skal du se!
LykkeligSomMamma Skrevet 30. mars 2012 #4 Skrevet 30. mars 2012 Vurderer å få oss katt. Jeg er vokst opp med katt. Har en baby på 8mnd nå. Vurderer å få en voksen katt fra feks et omplasseringssted av flere grunner. Tenker det er bedre med en voksen katt enn en leken kattunge siden babyen ligger mye på gulvet, jeg er vant med kattunger som leke-"angriper" alt som ser sppennende ut og beveger seg så tenker det passer dårlig med en baby. Vi var på besøk og overnattet hos en familie med katt for en stund siden og da merket jeg at underbevisstheten min var veldig obs på denne katten og når babyen sov. Var så redd for at katten skulle legge seg oppå han. Når jeg hadde vært inne på soverommet der han sov og gikk ut igjen så var jeg redd katten skulle ha smettet inn uten at jeg merket det (hehe litt paranoid). Vet det er sjeldent at det skjer, men at det kan skje at katter legger seg oppå ansiktet til babyen. Hva er deres erfaring som har baby og katt? Er det mye å passe på eller går det greit? Anbefales? Vet jo at det finnes nett man kan sette på sprinkelsengen osv, men synes det blir slitsomt å måtte "katte-babysikre" hele huset itillegg til å barnesikre det, eller bruker dere som har katt sånn nett på sprinkelsengen og myggnett på vognen når de sover inne? Hei, vi har to omplasserte, sære katter fra Dyrebeskyttelsen og de bryr seg ikke om babyen vår. Tvertimot har Dyrebeskyttelsen ofte mye info om kattene og dere kan jo velge katter det finnes info på. Vi var bekymreten utwn grunn - de liker ikke lyden av gråt men utover det fortsetter de med de alltid har gjort- sove spise kose osv. lykke til!
miepia30 Skrevet 30. mars 2012 #5 Skrevet 30. mars 2012 Vi har katt, toåring og baby. Eneste som ble endra på her i huset var at kattematen ble satt på et bord og ikke på gulvet for guttungen spiste av kattematen.... Æææsj. Katta er ikke i nærheten av babyen, han bryr seg ikke om henne. Men han vil kose med storebror og er veldig tålmodig tross lugging osv.
Dorrimor ♂♂ Skrevet 1. april 2012 #6 Skrevet 1. april 2012 (endret) Vi fikk kattunge like etter at eldstemann kom til verden. Pusen var veldig leken i starten, m gikk helt fint. Når junior ble ca 7mnd ble han veldig interessert i katten, og de hadde økte utbytte av hverandre. Nå har vi en ny baby. D man må tenke på er å lukke døra til soverommet og være sikker på at han ikke smetter inn. Også ha netting på vogna. Hos oss hopper katten nesten alltid opp på vogna og legger seg i fotenden selv om d er netting, så vi har katten innr når barna sover inne. Eldsten våkner når katten hopper oppi vognen å blir redd. Ellers tror jeg d bare er positivt m barn å ha dyr, m man skal jo aldri stole helt på kattene sammen m unger da.. Endret 1. april 2012 av Dori
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå