Snartmammatil3 <3 Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 Etter 3 uker hardt kjør på jobben, måtte jeg kaste inn håndkle. Jobber 100% på småbarnsavd. i barnehage. Med manko på personale( pga sykdom og ikke har vikarer) har vi bare vært to voksne på avd. flere dager i uken. Onsdag var vi bare to igjen, unger som kaster opp, var 2 timer for meg selv før neste mann kom på jobb om morgenen og måtte jobbe 1 time ekstra på ettermiddag. Sa ifra til sjefen om morgenen at jeg kjente stikninger og press ned i magen, fikk beskjed om at det ikke var noe å bry seg om. Måtte tåle såpass, sikkert ikke noe farlig. Utover dagen livmora ble hard og den ble bare mer og mer vond pga. stress og mange tunge løft. Endte på legevakta imorges der dem påviste sammentrekninger i livmora, ikke noe gøy når man bare 13+3. Var og leverte sykmeldingen idag. Fikk da en sur kommentar fra sjefen;" ja ja, du tålte ikke mer nei!!" Så etter påske blir det gradert sykmelding.
førskolelæreren Skrevet 29. mars 2012 #2 Skrevet 29. mars 2012 Akkurat samme situasjon som hos oss. 20 barn og 2 voksne. Jeg makter det ikke. Har hatt skikkelig ligment smerter og vondt i høyre eggstokk. Har nå vært sykemeldt 4 uker, 100 %. Etter påske blir det gradert sykemelding på meg også, og da skal jeg kun jobbe 40 %. Ingen setter pris på om du sliter deg ut uansett! Tenk på deg selv og bebisen Lykke til
Gjest Shanti ♥ Skrevet 29. mars 2012 #3 Skrevet 29. mars 2012 Så utrolig dårlig av sjefen din!!! Blir så provosert av sånne uttalelser. Hev deg over det.. Hvis det kommer flere kan du jo replisere med at han er rimelig frekk som tør å sette sin egen vurdering over legens, og høre hvordan han hadde følt det dersom det hadde gått galt pga arbeidssituasjon.. Det viktigste (eller; det eneste viktige) akkurat nå er barnet ditt og deg... God bedring, håper det hjelper å roe ned i påska!
wella Skrevet 30. mars 2012 #4 Skrevet 30. mars 2012 Alle arbeidsgiver har mulighet å søke hjelp hos NAV , slik at de kan ha en skstar på jobb og dere kan ta fri eler bli sykmeldt. Snakk med arbedsgiver og gi dem tips om tillrettlegging on refusjon fra NAV mens du ble sykmledt . Si at se må lese lit på arbeidstilsynet hjemmeside hvor strng regler er for gravide . de kan ikke gjør sånn at dere blir bare stressa . Det er veldig viktig at garvide må ha det bra og ta det med ro. ikke tenket på hva sjfen din sa , bare glede deg om at du er gravid og få en søtt barn.
sistemann2012 Skrevet 30. mars 2012 #5 Skrevet 30. mars 2012 utrolig frekt og uprofft. kjenner jeg blir skikkelig forbanna på dine vegne. stå på og ta vare på deg selv! du får helt klart ikke noen utmerkelse for å bite tenna sammen! lykke til.
Snartmammatil3 <3 Skrevet 30. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 30. mars 2012 Så utrolig dårlig av sjefen din!!! Blir så provosert av sånne uttalelser. Hev deg over det.. Hvis det kommer flere kan du jo replisere med at han er rimelig frekk som tør å sette sin egen vurdering over legens, og høre hvordan han hadde følt det dersom det hadde gått galt pga arbeidssituasjon.. Det viktigste (eller; det eneste viktige) akkurat nå er barnet ditt og deg... God bedring, håper det hjelper å roe ned i påska! Hei!! Vil bare presisere at sjefen er ei dame og låg selv rett ut de første 4 mnd av sine to svangerskap. Trodde at hun da skulle forstå hvordan det er å være sliten og ha vondt!!! Blir ei stille påske, mine to fra tidligere forhold skal være hos pappa'n sin i hele påska. ønsker deg ei fin påske
Snartmammatil3 <3 Skrevet 30. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 30. mars 2012 Alle arbeidsgiver har mulighet å søke hjelp hos NAV , slik at de kan ha en skstar på jobb og dere kan ta fri eler bli sykmeldt. Snakk med arbedsgiver og gi dem tips om tillrettlegging on refusjon fra NAV mens du ble sykmledt . Si at se må lese lit på arbeidstilsynet hjemmeside hvor strng regler er for gravide . de kan ikke gjør sånn at dere blir bare stressa . Det er veldig viktig at garvide må ha det bra og ta det med ro. ikke tenket på hva sjfen din sa , bare glede deg om at du er gravid og få en søtt barn. Jeg vet det med NAV.. Vær du sikker på at det har hun sjekket!!!!! Men vi skal være harde og tåle alt. Hun blir sur hver gang noen blir syke. Så du gruer deg å si ifra om det ikke er frisk. Låg med influensa i to dager, hadde veldig dårlig samvittighet da.
Gjest Shanti ♥ Skrevet 30. mars 2012 #8 Skrevet 30. mars 2012 Så utrolig dårlig av sjefen din!!! Blir så provosert av sånne uttalelser. Hev deg over det.. Hvis det kommer flere kan du jo replisere med at han er rimelig frekk som tør å sette sin egen vurdering over legens, og høre hvordan han hadde følt det dersom det hadde gått galt pga arbeidssituasjon.. Det viktigste (eller; det eneste viktige) akkurat nå er barnet ditt og deg... God bedring, håper det hjelper å roe ned i påska! Hei!! Vil bare presisere at sjefen er ei dame og låg selv rett ut de første 4 mnd av sine to svangerskap. Trodde at hun da skulle forstå hvordan det er å være sliten og ha vondt!!! Blir ei stille påske, mine to fra tidligere forhold skal være hos pappa'n sin i hele påska. ønsker deg ei fin påske Da burde hun kanskje enda bedre forstå hvordan det er å være gravid og ikke i form, ja... God påske og god bedring!!
gutt11spire12 Skrevet 30. mars 2012 #9 Skrevet 30. mars 2012 Er førskolelærer,har nettopp fått innvilget svangerskapspenger av nav, fordi jeg i uke 16 lekket noe som mulig var fostervann. Lege og jordmor har sagt at det er uaktuelt å ta den sjansjen det er å jobbe i bhg med så mye løft og bæring på meg. Jeg ringte å hørte med nav om jeg hadde rett på sykepenger, har nemlig vært i foreldreperm tom 27 februar, og det var NAV selv som sa jeg måtte søke svangerskapspenger. Dra til jordmoren din og be henne fylle ut svangerskapspengesøknad til deg, kan ikke jobben din godta det hun skriver om tilrettelegging,får du sansynligvis svangerskapspenger. Hos meg skrev hun at jeg hadde forbud mot løft,bæring, måtte få legge meg ned om det gjorde vondt eller jeg følte det lakk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå