Gå til innhold

Liker ikke bli kalt bestemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor sier til meg at hun liker ikke å bli kalt bestemor av mini. Hun sier jeg må lære barnet å kalle henne for mamma. Jeg sa ok, for jeg er av den type mennesket som blir mye såret,men vil ikke såre andre. Men det er jeg som skal bli kalt for mamma, jeg er skuffet og lei :( jeg skal I hvertfall bli en grei svigermor I framtida jeg, ikke som min egen ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

halleluja for ett dumt kvinnfolk hun svigermoren din er. så klart du er lei deg... ikke godta det. du er ikke slem hvis du nekter henne det. du setter deg bare i respekt, slik at hun kanskje ikke sier sånne dumme ting en annen gang. vis henne hvem sjefen er!

Skrevet

Hvorfor i all verden vil hun bli kalt mamma? Hun er da ikke mamma til ditt barn. Høres fryktelig merkelig ut...

Skrevet

Det var en veldig rar ting å si synes jeg..er man bestemor så er man bestemor. Og barnet ditt har kun en mamma, og jeg tror at det vil bli veldig feil og forvirrende for barnet dersom det skal kalle dere begge for mamma. Visst du ikke synes at dette er greit så må du ikke godta ønske hennes. Det er ditt liv og ditt barn, og du er ikke forpliktet til å oppfylle hennes ønsker.

Prøv å si det til henne på en grei måte..og blir hun sur så er det ikke ditt ansvar å gjøre noe med det. Har selv en svigermor som liker å få ting på sin måte, og det eneste som nytter her er å si nei når man mener nei ;-)

lykke til!

Skrevet

Mamma?! Det er DU som er mamma.. INGEN skal ta fra deg det navnet mener nå jeg.

Spør om hun ikke kan bli kalt Mimmi da?

Min mor kaller seg for mimmi for hun likte ikke ordet bestemor..

Eller bare kalle henne ved fornavn..? Ærlig talt så kan hun ikke forlange å bli kalt mamma..

Skrevet

Hvis du blir mye såret må du bli bedre i å sette grenser for deg selv. Dette er jo en fin situasjon å øve på det.

Så si at det ikke passer deg at hun kalles mamma, og at svigermor får komme på noen annet.

Min mann kaller sin bestemor for mor, kanskje det er et alternativ?

Gjest Heartbroken
Skrevet

Barnet kan kalle henne for bestemamma, bestemor, farmor, nana eller what ever, men MAMMA er det kun du som er!

Du blir nødt å ta denne kampen, for barnet kan bare ikke gå rundt og kalle bestemor for mamma - det trodde jeg faktisk de mest korka svigermødre forsto!

Basta :)

Skrevet

Da hadde jeg svart til henne: "Jaha, du finner det ikke litt ekkelt at folk tror at du har pult din egen sønn ettersom han er pappa`n og du vil bli kalt mamma til barnet??!"

Herregud, du må jo si fra!

Skrevet

Er hun kommet i overgangsalderen eller?? Fyttigrisen for en dame! ;)

Du er jo mamma, og det er jo sååå kos når de små sier mamma! Aldri i livet om jeg vil dele det med noen, og i hvert fall ikke min egen svigermor!! Lykke til med henne i fremtiden, kan tenke meg at det ikke blir lett ;)

Skrevet

Hei:) herregud, ganske spesiell denne sivgermoren din da med andre ord. Du er mammaen til din lille, og det skal du fortsette med å være. Synes svigermor det er så forferdelig å bli kalt bestemor så får hun bli kalt navnet sitt. Eller noe av de andre forslagene over her. lillebroren min kaller sin bestemor for mimmi! det har han alltid gjort. Men du er mamma, så stå på det og ditt! Da får hun heller være "furt" hver gang barnebarnet sier bestemor. Kjenner jeg synes synd på deg. Jeg har en fantastisk svigermor. og siden jeg selv ikke har en mor her lenger, stiller svigermor opp for meg, bryr seg, og er en reserve mamma, venninne, bestemor for gullet og helt fantastisk. Kunne lånt deg henne, men hun er bare bare min:) hehe

Skrevet

Hadde min svigermor sagt dette, hadde jeg fått sjokk. Dette kan du IKKE godta mener jeg!

Her må du gi beskjed - lykke til :)

Skrevet

Hva i all verden? Mamma! Det var i overkant sært.Skal hun "leke" at det er hennes barn da, når barnet er med på butikken og h*n roper mamma? :P Mamma hadde jeg aldri delt med noen, for all del ikke godta det! Hadde svigermoren min sagt noe slikt til meg hadde jeg blitt helt målløs, og med det første heller ikke sagt noe, dette var jo bare utrolig.. Foreslå nåen andre navn på henne som de andre foreslår her: mor, mimmi, emme, farmor, besta,

Sett deg i respekt hos denne dama, og si i fra! :)

Skrevet

Enig med de andre her. Mamma er bare deg!

Vet at mannen min og alle i hans familie, uansett relasjon, kalte bestemoren hans for mor. Det samme gjør de med bestemoren til en kopis av meg. Mammaen min vil gjerne bli kalt besta, da det er vanlig der hun kommer i fra (samme jeg kalte min mormor). Svigermor blir Bestemor Karin tror jeg, for det kaller stebarna mine henne. De sier bestemor +navnet på alle bestemødrene sine (også min mor og moren til stefar), og oldemor + navn, og bestefar +navn osv på alle. Stebarna mine er nok litt heldige som blir behandlet som "ekte" barnebarn og oldebarn, har hørt at ikke alle har det sånn.

Skrevet

Kall henne mor da:) Har før hørt bestemødre som får panikk av ordet;) (resirk 25 åringer...)

Men mamma er allerede opptatt;) IKKE føy henne, bare bruk mor/bestemor/fornavnet hennes konsekvent.

Og be mannen din si fra om du ikke får det til:)

Gjest yrild
Skrevet

Mamma skal hun selvfølgelig ikke kalle henne, men kanskje du kan spørre henne hva hun ellers kunne tenke seg?

Må si at jeg synes det er helt idiotisk av henne... men hun om det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...