Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er 5 uker på vei og lurer litt på dette ang svangerskapspenger.

Jeg jobber på en barnevernsinstutusjons, med en gutt som ofte oppfører seg svært truende, både verbalt og med våpen. Det er i tillegg stor fare for utagering.

Jeg jobber fire døgn på, og det blir ofte vanskelig med søvn når jeg er på jobb.

Det er altså en tøff jobb både psykisk og fysisk.

Jeg har fortalt min sjef om graviditeten, og hun ba meg dra til lege for å få sykmelding, hun ville ikke ha meg jobbende på den avdelingen.

Jeg var hos lege i dag, og hun sier det er helt trygt for meg å jobbe der frem til uke 20. Jeg har snakket med andre, bla en sykepleier, som sier hun aldri ville ha tatt sjansen hvis hun var meg.

Jeg blir veldig usikker av dette, og ønsker egentlig selv å ikke jobbe der. Jeg føler meg redd og skulle ønske jeg kunne få andre arbeidsoppgaver.

Jobben kan legge til rette for dette, men ikke så mye at det vil utgjøre en 100% stilling. Hva gjør jeg når legen min sier jeg bare skal fortsette?

Tror dere at en annen lege ville sagt noe annet?

Håper noen har noen svar ang dette.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143923363-svangerskapspenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke arbeidsgiveren finne annet passende arbeid. Du sier du jobber i barneverns institusjon, det må jo være andre avdelinger der? Arbeidsgiver er vel pliktig til å tilrettelegge for deg, om ikke 100% hva med 50%? Du skriver også at legen sier at det er tryggt for deg å jobbe, men har du fortalt legen det du har fortalt her? Hva sa du når legen din sa at det var greit for deg å jobbe slik? Når vi er hos legen så er det faktisk visse ting vi kan kreve. Ikke bare si ja og takk. Få sjefen din til å ringe legen, eller be legen ringe sjefen din siden det virker som hun fakstisk ikke vil ha deg i jobb i denne jobben av hensynn til din graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...